Společnost


HECHT MOTORS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:147
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 30 stížnostech.

#32486Neuznaná reklamace sekačky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 12 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.05.2019, před 6 lety

Aleš Klokan

Znění stížnosti

Sekačku Hecht benzinovou s pojezdem jsme koupili 9/2017 a hned po týdnu jsme ji vezli na první opravu. Přestal jít pojezd. A od té doby jsme ji reklamovali , ze stejného důvodu ještě 3x, tudíž jsme nyní chtěli vrátit peníze. Reklamace s možností vrácení peněz byla zamítnuta s odůvodněním , že závada se neprokázala. /nefunkční pojezd??? se neprokázal?? - to je výsměch.
Jen ještě malá informace, jsme z Prahy a pokaždé jezdíme reklamovat do Tehovce, takže se nám celkově tato koupě opravdu vyplácí. Dnes jsme ji byli po neuznané reklamaci vyzvednout, požadovali jsme, aby za námi přišel vedoucí servisního oddělení, který se nechal zapřít.


Produkt

HECHT541¨BSW


Požadované řešení

Vrácení peněz!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.5.2019 11:02, před 6 lety

Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy, a to dle své volby.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.

Bude-li reklamace zamítnuta, je na spotřebiteli, aby prokázal, že se jedná o vadu nebo že se vada projevuje. Skutečnost, že se vada projevuje i po návratu zboží z reklamace lze zaznamenat například na videozáznam. Ten poté může sloužit jako důkaz toho, že reklamace nevyla vyřízena řádně, neboť vada se skutečně projevuje. Nejvěrohodnějším důkazním prostředkem je znalecký posudek. V takovém případě doporučujeme nejdříve se znalcem konzultaci. Na protokol o vyřízení reklamace je také vhodné napsat svůj nesouhlas s vyřízením reklamace a upozornit prodávajícího na možnost vypracování znaleckého posudku. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni znalci. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele má právo od smlouvy odstoupit a požadovat úhradu znalečného.

Pokud se vada projevuje i po návratu zboží z reklamace, nelze reklamaci považovat za řádně vyřízenou. Na vyřízení reklamace má prodávající 30 dnů, pokud v této době nevyřídí reklamaci řádně, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy pro marné uplynutí lhůty k vyřízení reklamace (https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace).

Co se nákladů reklamace týče, pokud se jedná o účelně vynaložené náklady spojené s oprávněnou reklamací, je prodejce povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit. Účelně vynaloženými náklady jsou náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Právo na jejich úhradu vychází z ustanovení § 1924 občanského zákoníku.

Náhradu nákladů má právo spotřebitel žádat vždy po prodávajícím. K žádosti je třeba přiložit doklady potvrzující výši nákladů. Právo je nutné uplatnit do 1 měsíce po uplynutí lhůty určené pro vytknutí vady, tedy u spotřebního zboží zakoupeného v obchodě nejpozději do 25 měsíců od převzetí. Vzor žádosti o náhradu nákladů spojených s reklamací naleznete na www.dtest.cz/clanek-3279/zadost-o-nahradu-nakladu-spojenych-s-reklamaci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.5.2019 13:31, před 6 lety

Dobrý den, pane Klokane,

velmi rád bych reagoval na Vaši žádost. Jedná se o sekačku HECHT 541BSW zakoupenou 09/2017. Tento stroj byl v servisu čtyřikrát.

Jako závada byl Vámi uvedenen nefunkční pojezd. U prvních dvou zakázek se jednalo o uvolnění pera hlavní hřídele pro pohon řemenice, technik správně posoudil jako záruční opravu. U dalších oprav byla závada zcela jiná, byl pouze spadlý řemen pojezdu, nejedná se o závadu. Spadnutí řemenu pojezdu se stává při nedostatečném čištění prostoru v blízkosti řemenu, ten zaschlou trávu přenese do prostor náhonu tak, že po čase dojde ke spadnutí řemenu pojezdu. Na zakázce je bohužel jen obecný popis, na zlepšení znění odpovědí od techniků neustále pracujeme. Při poslední zakázce musel technik pro vyzkoušení funkčnosti pojezdu řemen nasadit, stroj byl plně funkční. V rámci korektních vztahů nebyla neprovedena placená oprava na nasazení řemenu a zakázku uzavřel s „nešťastným“ vyjádřením – závada se neprojevila. Tuto informaci vložil pouze do poznámky, kterou Vy, jako zákazník, nevidíte.
Omlouváme se za toto nedorozumění, přijímací technik Vás však požádal k písemné komunikaci s vedoucím servisu, který by Vám ochotně odpověděl na Vaše otázky. V inkriminovanou dobu však čerpal zdravotní dovolenou, jeho přímý nadřízený vedl jednání mimo kancelář.
Velice se Vám omlouvám za způsobené nepříjemnosti. Patrik Chrudimský, Hecht Motors s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2019 21:15, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.7.2019 09:35, před 6 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.