Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#32498Prémiové členství a neoprávněné stržení částky z účtu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.05.2019, před 6 lety

Petr Hladký

Znění stížnosti

Dobrý den,
Připojuji se se stížností na tuto společnost. 24.3. jsem si na stránkách Academic-singles.cz založil prémiové členství na zkoušku za 149,- na jeden měsíc s možným prodloužením na 3 měsíce (což bylo velmi nevýrazně uvedeno na pod nabídkou nezřetelným písmem - klamavá reklama). Žádnou další informaci jsem nedostal, přesto mi bylo 26.4. z mého platebního účtu strženo 2247,-. Tato částka je naprosto absurdní a netuším, kde k ní společnost přišla. Začal jsem se pídit po bližších informacích, pročetl jsem si smluvní podmínky. Když pominu, že jsem žádnou smlouvu nepodepsal, zjistil jsem, že své prémiové členství musím zrušit osobním podpisem odeslaným na adresu společnosti. Jak jsem se dočetl na vašich stránkách, tato povinnost rozhodně není nezbytně nutná při elektronické objednávce. Čili kontaktoval jsem společnost a čekám na zrušení členství a refundaci částky. Souhlasil jsem s částkou 149,- nikoliv s částkou 2247,- , což je patnáctinásobek. Jsem ochoten jít do občansko-právního sporu.


Produkt

Prémiové členství


Požadované řešení

Okamžité zrušení mého prémiové účtu u společnosti.
Refundaci 2247,- Kč na můj bankovní účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.5.2019 11:35, před 6 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu.

Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).

Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.5.2019 13:43, před 6 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.5.2019 14:05, před 6 lety


Petr Hladký

Dobrý den, společnost jsem kontaktoval 2.5. na uvedeném emailu se stejným požadavkem jako v této stížnosti, společnost mi odepsala 4.5. a v emailu pouze uvedla podmínky zrušení prémiového členství dle svých smluvních podmínek. K stržené částce a možné refundaci se nevyjadřovala. Vyzval jsem tedy společnost k opětovnému k zrušení mého členství pomocí emailové komunikace jak je výše uvedeno. Vyzval jsem společnost i k refundaci neprávem stržené částky. Prozatím nedošlo k nápravě.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.6.2019 09:47, před 6 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.7.2019 14:27, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.