Počet nahlášených stížností: | 116 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Přes internetovou stránku http://teleshopmobil.cz jsem si koupil nový iPhone. Měl však poškozenou baterii, která se rychle vybíjela. Po doručení s nefunkční baterií jsem telefon reklamoval. Vrátili mi ho s vyměněnou novou baterii a jedním bonusem – rozbitým displejem. Tak jsem jim telefon opět poslal na adresu a vyžádal vrácení peněz, protože šlo o nový telefon a rozbitý displej může znamenat i vážnější vnitřní poškození. Firma se však moji reklamaci rozhodla řešit opět jenom opravou, tak mi zaslali telefon s opraveným displejem. Já jsem jim ho však 2-krát vrátil s odpovědí, že takhle poškozený nový telefon nepřevezmu a žádám vrácení peněz. Celkově mi vždy na maily odpověděli, ale tvrdohlavě odmítali vrácení peněz. Jenom tvrdili, že reklamace byla vyřízena a telefon byl zaslán poštou. Doporučuji u e-shopu vůbec nic nekupovat, za žádných okolností se s nimi nepouštět do kontaktu. Je to ztráta času, energie a bohužel i peněz.
Reklamace Apple iPhone 6S 64GB
Vrácení peněz a urychlené jednání, omluva, nebo alespoň adekvátní náhrada poškozeného zboží.
|
Tweet |
Ze zákona odpovídá prodávající v souladu s ustanovením § 2944 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Ustanovení § 2951 odst. 1 říká, že škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Nicméně se hradí pouze vzniklá škoda, spotřebiteli tak v dané věci nevzniká nárok na odstoupení od celé kupní smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.