Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
společnost Gelikon provozuje slevový portál www.kralovnaslev.cz. Objednala jsem si od nich voucher. Výrobek mi nikdy nebyl dodán, odmítli se mnou komunikovat. Stejně je na tom spousta dalších lidí, se kterými jsem ve spojení přes Facebook. Většina z nás zaplatila menší částku, takže nechceme jít na policii, ale spíše to řešit takto, aby další lidé nenaletěli.
Děkuji, s pozdravem
Zuzana Doležalová
Chtěli bychom, aby nám společnost vrátila peníze a omluvila se, v opačném případě ji ukončit a majitele postihnout.
|
Tweet |
V případě, že je zboží zakoupeno prostřednictvím slevového portálu, lze za určitých okolností žádat plnění po dodavateli zboží. Po dodavateli lze žádat, aby plnil, i přes to, že mu portál částku nevyplatil, pokud byl slevový portál pouze zprostředkovatelem služby, kde byl zmocněn jednat na jméno a účet dalšího obchodníka. V takových případech je třeba dohledat, jaký mezi sebou měli slevový portál a dodavatel vztah.
Spotřebitel by sice měl vymáhat poskytnutí služeb zejména na samotném dodavateli, přesto však určitou míru odpovědnosti nese i slevový portál. Zvláště za situace, kdy spotřebitelům nejsou známy vzájemná práva a povinnosti slevového portálu a jeho dodavatelů a jejich vztah je pro zákazníky netransparentní. Právní normy totiž neříkají jednoznačně, jak má poskytování zboží či služeb na základě voucheru probíhat. Slevový portál se staví do role zprostředkovatele. Jedná však se zákazníky vlastním jménem, prezentuje nabídky jiných dodavatelů, vystavuje zákazníkům vouchery a inkasuje od nich peníze. Spotřebitel tak má dojem, že uzavírá smlouvu se slevovým portálem a dodavatelům pak předkládá pouze voucher. Nelze ani vyloučit účelové odmítání voucherů ze strany dodavatelů, i kdyby peníze obdrželi.
Vzhledem k tomu, že společnost neprojevila zájem o řešení stížností prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, bude stížnost uzavřena pro nereakci subjektu. V případě, že má spotřebitel zájem i nadále v řešení sporu pokračovat, bude nutné domáhat se právních nároků soudní cestou. Před samotným podáním doporučujeme zaslat obchodníkovi předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu a konzultaci s advokátem, jejichž seznam je na www.dtest.cz/advokati.