Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
28.6.2013 jsem koupila u spol. PREVELY s.r.o., obchod Avenue 6 Vodičkova 31, Praha 1, kalhoty, které se po pár nošeních začaly párat ve švech, na první pohled se jedná o vadné šití, respektive nitě, které působí velmi chatrně, avšak když jsem donesla kalhoty na reklamaci, reklamace byla zamítnuta z důvodu, že podle rozsahu rozpárání se nejednalo o škodu naráz vzniklou. Proti tomuto se však ohrazuji, a na doklad jsem také zaznamenala, že s vyjádřením nesouhlasím. Kalhoty jsem navíc měla jen párkrát, max 5x a přesto vypadají, že jsou velmi obnošené a celkově ztrácí tvar a pružnost a jsou v kolenou vytahané i po vyprání. Zatím jsem jen kontaktovala soudní znalkyni, která se k výrobku případně vyjádří.
kalhoty, bez označení, obchod Avenue6
očekávám slušnou odpověď a reakci z obchodu na výměnu zboží či vrácení peněz, vzhledem k tomu, že se jedná o opravdu nekvalitní výrobek
|
Tweet |
Spotřebitelka bohužel neuvádí datum reklamace. V případě, že již uplynulo více než 6 měsíců od převzetí výrobku a spotřebitelka s výsledkem reklamace nesouhlasí, je možné prokázat, že se jedná o vadu právě znaleckým posudkem. V prvních šesti měsících by byl povinný prokazovat prodejce, pokud by reklamaci zamítal, protože platí vyvratitelná domněnka ohledně rozporu s kupní smlouvou. V případě, že by se jednalo o reklamaci staršího data, bylo by nutné prokázat, že znalec posuzuje zboží ve stavu, v jakém ho mohl posoudit prodejce. Tedy že v mezidobí od uplatnění reklamace a vypracováním znaleckého posudku nedošlo ke změně stavu. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. V takovém případě je i nutné doložit uplatnění reklamace.
Společnost Prevely s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.