Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V lednu jsem přes internet objednala polykarbonátový skleník Strelka 4m, který jsme rozbalili a začali skládat na jaře. Byly dodány dva montážní návody, český a originál ruský, které se od sebe ovšem liší (např. zcela odlišné dveře do skleníku). Rovněž postup montáže zobrazený ve videonávodu je jiný než tištěný.Společnost reklamuje na svých stránkách snadnou montáž,díly jsou sice očíslovány, ale některé kovové profily kostry skleníku jsou nepřesně tvarované, tak, že do sebe nepasují přesně a kvůli spojení musely být ohýbány apod.V návodu nejsou přesně označeny otvory na spojovací šroubky v profilech, tak, aby nebylo pochyb, kde přesně vzájemně díly spojit.Jelikož se rozhodně nejedná o snadnou montáž, požadovala jsem montáž od dodavatelské firmy s tím, že zhruba polovinu skleníku máme sestavenou a že navrhuji, aby firma skleník přijela domontovat za poloviční cenu montáže plus cestovné.Toto jsme řešili přes telefon více než 14 dní, nejprve nebyla od firmy ochota přijet skleník sestavit, nakonec mi bylo sms oznámeno, že cena montáže s cestovným je 8988 Kč s DPH. Přitom na internetových stránkách firma uvádí cenu za montáž celého skleníku 4850 Kč.Neochota přijet domontovat skleník ve mně vzbuzuje dojem, že snad žádný tohoto typu ještě nesestavovali, příp. že by museli uznat, že návod není přesný a díly k sobě nepasují a je nutno použít síly.
Polykarbonátový skleník Strelka 2,6x4 metry, ruský výrobce Volya
Uvítala bych dohodu s firmou ve smyslu dokončení sestavení skleníku za nižší cenu než je při objednávce skleníku s celkovou montáží, neboť kostru máme téměř sestavenu. Pokud toto nebude možné, pak vrácení skleníku a vrácení peněz.
|
Tweet |
Společnosti ze zákona nevyplývá povinnost montáže, ale je možné se takto dohodnout. Primárně má společnost povinnost dodat spotřebiteli návod, je-li to potřebné s ohledem na povahu věci. Návod musí být v čestině. Informace musí být v návodu uvedeny srozumitelně, čitelně a úplně. Za vadu věci se považují i vady v dokladech nutných pro užívání věci. Spotřebitel má právo v rámci reklamace požadovat dodání bezvadného návodu. Pokud by byla vada i na výrobku, má spotřebitel právo na jeho opravu, případně na výměnu, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné.
Společnost Inter Distribution s.r.o. byla o podané stížnosti informována, ale neprojevila zájem se k ní vyjádřit. Jelikož je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, rozhodli jsme se případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.