Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
29.4. mě kontaktovala po telefonu osoba, která se ohlásila jako zaměstnanec firmy Helvetia Apotheke. Tvrdila, že jsem se před pár měsíci zúčastnil telefonního průzkumu o zdraví. To se rozhodně nestalo a určitě jsem nikomu po telefonu nesděloval své kontaktní údaje. Ona ale znala mou adresu domů. Na výzvu mi nebyla ochotná sdělit, kdy se první telefonní hovor uskutečnil.
29.4 jsem poslal datovou schránkou "Žádost o poskytnutí informací o zpracování osobních údajů" firmě "Helvetia Direct Marketing s.r.o." IČO 28400658
6.5. mi přišla poštou odpověď, ve které tvrdí, že o mě žádná data neuchovávají a odvolávají se na partnery, kteří pro ně zákazníky obvolávají a mají své vlastní databáze kontaktů. To je ale v rozporu s tím, jak se mi operátorka v telefonu představila. Jméno firmy, Helvetia Apotheke, zaznělo během hovoru dokonce několikrát. Jimi Navržené řešení je poslat jim číslo, ze kterého mi bylo voláno aby následně oslovili konkrétního partnera s tím, že už mě nemá kontaktovat.
Firmou navrhované řešení pro mě není přijatelné. Očekávám, že firmě pošlu číslo, ze kterého mi volali a oni mi pak sdělí, který partner mi volal. Tak budu moct tuto třetí firmu sám oficiální cestou oslovit aby mi poskytla informace o tom, jak je s mými údaji nakládáno a doložila můj souhlas s jejich ukládáním. V neposlední řadě budu moct tuto třetí firmu oficiálně požádat o výmaz, všech mých údajů.
|
Tweet |
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje mj. i tel číslo, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR.
Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou poštou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Společnost Helvetia Direct Marketing s.r.o. žádné údaje o panu Polinkovi nevlastní, neboť tato společnost je VÝROBCEM doplňků stravy, které jsou pod její značkou Helvetia Apotheke v ČR prodávány.
Jak bylo panu Polinkovi písemně poštou sděleno (přes datovou schránku zprávu soukromům subjektům poslat nelze), bylo mu voláno JMÉNEM Hlevetia Apotheke, zcela určitě nešlo o volání Z Helvetia Apotheke, protože by jinak na svém telfonu viděl číslo naší zákaznické linky 234 099 888. To mu zcela určitě zobrazeno nebylo, protože produkty a služby značky Helvetia Apotheke v ČR nabízí aktuálně přes 10 externích partnerů (mj. uvedených na www stránkách společnosti).
Sama společnost Helvetia Apotheke, potažmo Helvetia Direct Marekting volání neprovádíí!
Bez identifikace osloveného pana Polinka tedy nedokážeme zjistit, který z partnerů ho oslovil a tudíž mu poskytnout požadované informace.
Takže znovu opakujeme to, co mu bylo sděleno písemně:
Pokud nám sdělí číslo, na které mu bylo voláno, a případně i číslo, které se mu zobrazilo na telefonu, jedině tak dokážeme identifikovat, kdo jeho číslo ve své databázi má, a dotyčného partnera požádat, aby panu Polinkovi sdělil, kde k jeho údajům přišel.
Dovolíme si také upozornit na to, že samotné telefonní číslo není osobním údajem, tím se stává až po doplnění dalších identifikátorů. Pokud šlo o volání na náhodně vygenerované číslo, žádné údaje o volaném k dispozici nejspíše nebudou.
Vážení,
dovolím si poznamenat, že kdybyste četli pozorně, byli bychom už teď dál. Já plně chápu co jste mi dopisem napsali, jen to nepovažuji za dostatečné řešení. Uvědomuji si, že mě neoslovila přímo vaše firma, ale váš partner. Váš partner se nicméně nepředstavil pod svou vlastní firmou ale představil se jako zástupce firmy Helvetia Apotheke. Uvedl mě tedy buď v omyl, nebo je tohle standardní přístup vás a vašich partnerů a pak byste se neměli divit, pokud to přináší špatné reakce.
Je také bezpředmětné mě upozorňovat na to, že samotné tel. číslo bez dalších údajů není osobním údajem. Jak píšu v první zprávě, operátorka mi ze jejich vlastních záznamů přečetla mou domácí adresu, navíc mě hned v úvodu hovoru oslovila mým příjmením.
Já vám sdělím telefonní číslo, ze kterého mi bylo voláno za předpokladu, že vy mi za to sdělíte o jakého partnera jde tak abych ho já sám mohl oslovit. To, že byste ho oslovili vy, mi nepřináší záruku ničeho a není tak pro mě řešením.
S pozdravem Jan Polínek
PS: Ocenil bych kdybyste se v příští odpovědi podepsal(a) a my tak spolu mohli dále komunikovat jako sobě rovní lidé.
Vážený pane.
Kdybyste už po prvním dopise ze zákaznického oddělení sdělil, telefonní číslo, na které bylo voláno, a číslo, které vám volalo, mohli jsme už dávno nechat partnera vyhledat a sdělit vám ho.
Operátor/ka, který vás oslovil/a, pracuje u svého zaměstnavatele na projektu Helvetia Apotheke, je tak v rámci tohoto projektu jejím zástupcem, a také se tak hlásí.
Všichni mají ve scénáři hovoru zadáno, že se ohlašují "JMÉNEM HELVETIA POTHEKE", a to také tak činí. Jinak by byli z projektu staženi. Sdělují jen a jen pravdu, nikoho v omyl neuvádějí. Společnost to takto dělá již 11. rokem a kdo chce pochopit, tak to pochopí...
Pokud ta čísla nechcete sdělovat přes tento portál, využijte e-mail: ombudsman@helvetia-dm.com
Mgr. L. Váňová, práv. oddělení Helvetia Apotheke
Vážená paní Váňová,
problém je v tom, že vy jste mi nenabízeli, že mi partnera sdělíte, ale že ho oslovíte. To mi prostě nestačí, důvody jsem popsal výše, a kdo chce pochopit, tak to pochopí...
Prosím tedy abyste vyhledali partnera, který volá z čísla 739 834 542 a sdělili mi jeho jasný identifikátor (plné jméno firmy, ičo...) já ho pak sám oslovím tak jak mi dává možnost zákon.
S pozdravem Jan Polínek
Obraťte se tedy na www.cczdravi.cz/kontakt2/
Mgr. L. Váňová
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: