Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Provozovatel několikrát odmítl převzít odpovědnost za zničení péřové bundy. Své pochybení se snaží překvalifikovat jako skrytou či výrobní vadu, ačkoli z fotodokumentace i přímé prohlídky věci jasně plyne, že poškození bylo způsobeno nejspíše vadnou manipulací se svěřenou věcí v rámci provozovatelovy odborné činnosti. Při odborné manipulaci byly zlomeny dvě poutka / dva knoflíky, takže péřovou bundu není možno nosit na veřejnosti.
Šlo o běžné čištění oděvu v provozovně BEL & BLANC, NC Atrium Flora, Vinohradská 149, 130 00 Praha 3. Při přebírání oděvu jsme s manželkou hned 21.4.2019 uplatnili reklamaci. Zamítavá odpověď přišla e-mailem 23.4.2019. Na ni jsme opět reagovali 28.4.2019 nesouhlasem a poukazem na odpovědnost provozovatele za svěřenou věc v rámci jeho odbornosti a řádné péče. Nato 29.4.2019 přišla opět e-mailem zamítavá odpověď se stejným zdůvodněním. Po této odpovědi se obracíme na vás.
Poškození máme vyfotografováno, korespondence je k dispozici.
Odborné čištění oděvu - praní Aquasec
Zaplacení požadované částky za náhradu péřové bundy Kč 4 500,- a ceny čistění bundy ve výši Kč 471,-, protože věc v provozovně zničili a my jsme zaplatili za službu, která nám k ničemu není. Vrácení ceny péřové bundy jsme jasně sdělili už v reklamačním protokolu. V druhém dopise požadujeme navíc i vrácení ceny služby, která nám k ničemu není.
|
Tweet |
Dle § 2944 občanského zákoníku odpovídá za poškození věci, která je předmětem závazku ten, kdo ji převezme za účelem splnění povinnosti ze smlouvy (k vyčištění). V takovém případě je druhá strana povinna škodu nahradit a není přitom rozhodné, jak ke škodě došlo, zda-li čištěním, přepravou, skladováním nebo jiným způsobem. Je ale důležité prokázat, že ke škodě došlo v době, kdy byla předmětem závazku. V této souvislosti je vhodné argumentovat stavem zaneseným v potvrzení o přijetí zakázky a vytknutím poškození bez zbytečného odkladu.
Čistírna je povinna uhradit škodu ve skutečné výši. Škodu zhotovitel hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se obecně vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Bude-li čistírna trvat na zamítnutí požadavku spotřebitele, bude nutné převzít potah a podnikatele písemně vyzvat k plnění náhrady škody a určit mu lhůtu pro vyřízení, pokud tuto lhůtu však nesplní, může se zákazník obrátit na Českou obchodní inspekci v rámci mimosoudního řešení sporů. A pokud by nepomohla ani tato cesta, musel by se spotřebitel obrátit na soud.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.