Počet nahlášených stížností: | 52 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 7.2.2019 jsem zakoupil přes portál Pepa cz. zájezd do Londýna pro dvě osoby. Celková cena 6.198,- Kč tuto částku jsem týž den převodem uhradil. Portál Pepa zprostředkoval tento zájezd přes Zájezdové centrum s.r.o. které po dohodě za doprovodné služby požadovalo 6.900,-Kč, které jsem rovněž uhradil. Dne 19.3.2019 jsem byl od Zájezdového centra informován,že z důvodu finančního závazku portálu Pepa ruší mé vouchery na zájezd do Londýna. Za doplňkové služby navrátilo po dohodě Zájezdové centrum částku. 6.900,- Kč zpět na můj účet. Zároveň jsem požádal portál Pepa o navrácení částky 6.198,- Kč za storno objednávky. Poslední kontakt s portálem je 20.3.2019 s tím, že můj požadavek předali na finanční oddělení, které žádost vyřídí v zákonné lhůtě 30 dnů. Tato lhůta 20.4.2019 vypršela. Další moje požadavky na vrácení částky jsou již bez odezvy.
Storno objednávky zájezdu Londýn pro dvě osoby v částce 3.099,- Kč za osobu
Vrácení částky 6.198,- Kč
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.