Počet nahlášených stížností: | 74 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Obracím se na Vás s dotazem ohledně postupu při vyřizování reklamace v obchodě PLANEO ELEKTRO Tábor.
Dne 14. 10. 2012 jsem si zakoupil multifunkční inkoustovou tiskárnu CANON PIXMA MG 5250, kterou jsem již 4x reklamoval.
1. Reklamace dne 12.10 2013 - netiskne barevně, špatný tisk. Reklamace vyřízena 30. 10. 2013 - výměna tiskové hlavy.
2. Reklamace dne 23.02.2014 - špatný tisk, tiskne pruhy, netiskne barevně, výměna barev nepomohla. Reklamace vyřízena 12.03.2014 - výměna tiskové hlavy, nutno doplnit náplně – upozorňuji, že jsme dodali s náplněmi.
3. Reklamace dne 13.03.2014 – tiskárna vůbec netiskne, vyzkoušeno po převzetí doma. Ihned předáno zpět na reklamaci - netiskne barevně.
Reklamace vyřízena 25. 03. 2014 - výměna tiskové hlavy.
4. Reklamace dne 23.04.2014 - tiskárna netiskne správně barevně. Žádal jsem o odstoupení od smlouvy z důvodu stále se opakující závady - již čtvrtá v pořadí. Zároveň jsem upozorňoval na to, že po každé opravě mi byla tiskárna vrácena s vypotřebovanými náplněmi. Tiskárna byla předána k reklamaci s novými náplněmi i po čtvrté. V prodejně mi sdělili, že musí poslat tiskárnu k posouzení, do reklamačního protokolu bylo uvedeno – neopravovat, 4. reklamace, zákazník požaduje odstoupení od smlouvy.
Dne 19.05.2014 nám bylo sděleno, že žádost o odstoupení od smlouvy se zamítá s tím, že nejsou použity originál náplně. Ale je uvedeno, že tiskárna tiskne v pořádku a je přiložena ukázka barevného tisku.
Můj dotaz zní: Když jsem reklamoval po čtvrté, poslal správně obchodník zase do servisu? Před tím byla třikrát uznaná a opravena vždy stejná závada, byl postup při čtvrté reklamaci správný?
Závěr čtvrté neuznané reklamace je, že tiskárna je v pořádku a tiskne a odstoupení od smlouvy je zamítnuto z důvodu neoriginálních náplní. Jak může tedy tisknout, když má neoriginální náplně? To podle mě znamená, že zase něco opravili a svedli to na neoriginál náplně. Náplně byly zakoupeny v e-shopu „naplnezababku.cz“, kde jsou náplně označeny jako kompatibilní a přesně podle číselného označení pro tuto konkrétní tiskárnu. Tudíž si myslím, že jsme nepochybili.
Tiskárnu jsem zatím nepřevzal a rád bych Vás touto cestou požádal o radu, jak postupovat dál. Nevím ještě, v jakém stavu jsou barvy, ale pokud ji znovu opravovali, budou jistě zase částečně spotřebované. Mají vůbec nárok používat v reklamacích při opravě a zkouškách moje náplně?
Předem děkuji za odpověď.
tiskárna CANON PIXMA MG 5250
Požadoval jsem odstoupení od smlouvy z důvodu nefunkčnosti tiskárny a vrácení peněz.
|
Tweet |
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující dle § 622 odst. 2 zák. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Judikatura dovozuje, že toto právo vzniká při uplatnění třetí stejné nebo čtvrté různé vady. I v tomto případě se ale jedná o reklamační řízení a prodejce tedy má právo reklamaci posoudit. Reklamace by měla být zamítnuta z důvodu, že tiskárna tiskne v pořádku, nikoli s odůvodněním neoriginálních náplní. V takovém případě by reklamace mohla být zamítnuta pouze v případě, že by mezi neoriginálními barvami a vadou existovala příčinná souvislost. Pokud bude v tiskárně snížené množství barvy, je možné argumentovat nastíněným způsobem, nicméně bylo by nutné doložit počáteční stav. Jestliže se jedná o oprávněnou reklamaci, má spotřebitel právo na úhradu nutných nákladů, které mu v souvislosti s uplatněním reklamace vznikly. V případě nemožnosti řešení je možné existenci vady prodejci prokázat nejlépe znaleckým posudkem. Seznam znalců je na www.justice.cz.
Spotřebitel nám sdělil následující: děkuji za Vaši odpověď, byl jsem si tiskárku vyzvednout a znovu jsme vše projednali, předložil jsem Vaše stanovisko a bylo mi vyhověno. Reklamace byla uznaná a dostal jsem zpět peníze.
Ještě jednou děkuji za pomoc a radu.
S pozdravem
Ing. Luboš Kubík
Stížnost z tohoto důvodu uzavíráme s dosažením dohody.
Hodnocení: