Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 5.11.2018 si přítelkyně v e-shopu www.idealstore.cz objednala mobilní telefon HTC ONE M9. Mobilní telefon byla nucena dne 27.2.2019 reklamovat z důvodu jeho celkové nefunkčnosti. Provozovatel obchodu přijetí reklamace nepotvrdil a dne 28.3.2019 e-mailem a 1.4.2019 písemně reklamaci zamítl z "mechanických důvodů a použití jiné nabíječky", bez dalšího bližšího vysvětlení ani doložení odborného posouzení.
Dne 9.4.2019 byl proto vyzván k doplnění vysvětlení zamítnutí reklamace a opět mu byl telefon zaslán k posouzení, na adresu sídla provozovatele obchodu Jaroslav Kreisinger, Revoluční 652, 564 01 Žamberk. Vzhledem k tomu, že provozovatel nekomunikoval, zaslali jsme mu dne 26.4.2019 na e-mail info@idealstore.cz odstoupení od kupní smlouvy pro marné uplynutí lhůty reklamace spolu s výzvou vrátit cenu telefonu na účet. Na zmíněné adrese provozovatel zásilku nepřevzal, následně se vrátila, a proto jsme ji dne 2.5.2019 odeslali znovu na druhou adresu Jaroslav Kreisinger, Na Vartě 1460, 503 46 Třebechovice pod Orebem.
Od té doby obchodník neprojevil ochotu uznat odstoupení od kupní smlouvy, dožaduje se neustále dalších údajů jako např. den, kdy mu byla zaslána reklamace a ani nenavrhl žádné řešení. Navíc sdělil, že telefon odešle zpět.
mobilní telefon HTC ONE M9, Barva: Gold, Kód: 1165/GO
Na základě odstoupení od kupní smlouvy vrácení kupní ceny ve výši 3690,- Kč a nákladů na poštovné při opakovaném zasílání telefonu prodejci ve výši 148,- a 61,- Kč.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.