Společnost


Jaroslav Kreisinger

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#32581Nevyřízená reklamace - idealstore.cz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.05.2019, před 6 lety

Tomáš Linhart

Znění stížnosti

Dne 5.11.2018 si přítelkyně v e-shopu www.idealstore.cz objednala mobilní telefon HTC ONE M9. Mobilní telefon byla nucena dne 27.2.2019 reklamovat z důvodu jeho celkové nefunkčnosti. Provozovatel obchodu přijetí reklamace nepotvrdil a dne 28.3.2019 e-mailem a 1.4.2019 písemně reklamaci zamítl z "mechanických důvodů a použití jiné nabíječky", bez dalšího bližšího vysvětlení ani doložení odborného posouzení.

Dne 9.4.2019 byl proto vyzván k doplnění vysvětlení zamítnutí reklamace a opět mu byl telefon zaslán k posouzení, na adresu sídla provozovatele obchodu Jaroslav Kreisinger, Revoluční 652, 564 01 Žamberk. Vzhledem k tomu, že provozovatel nekomunikoval, zaslali jsme mu dne 26.4.2019 na e-mail info@idealstore.cz odstoupení od kupní smlouvy pro marné uplynutí lhůty reklamace spolu s výzvou vrátit cenu telefonu na účet. Na zmíněné adrese provozovatel zásilku nepřevzal, následně se vrátila, a proto jsme ji dne 2.5.2019 odeslali znovu na druhou adresu Jaroslav Kreisinger, Na Vartě 1460, 503 46 Třebechovice pod Orebem.

Od té doby obchodník neprojevil ochotu uznat odstoupení od kupní smlouvy, dožaduje se neustále dalších údajů jako např. den, kdy mu byla zaslána reklamace a ani nenavrhl žádné řešení. Navíc sdělil, že telefon odešle zpět.


Produkt

mobilní telefon HTC ONE M9, Barva: Gold, Kód: 1165/GO


Požadované řešení

Na základě odstoupení od kupní smlouvy vrácení kupní ceny ve výši 3690,- Kč a nákladů na poštovné při opakovaném zasílání telefonu prodejci ve výši 148,- a 61,- Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.5.2019 09:37, před 6 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.6.2019 16:58, před 6 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.