Počet nahlášených stížností: | 224 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 21.02.2019 jsem objednal a bankovním převodem zaplatila objednávku v hodnotě 2093 Kč v eshopu www.bytovytextilshop.cz. Po okamžitém zaplacení se však nic neděje. Na mou urgenci dne 4.4.2019 mi bylo e-mailem sděleno toto:
"Dobrý den, doba doručení je až 45 pracovních dnů. Zboží je zasíláno letecky k Vám domů přímo od výrobce (Čína, Taiwan). Dopravu neplatíte, protože je dotována. Překupníky neplatíte, právě proto máme takhle nízkou cenu. Měli jsme případy, že to bylo i za 5 dnů, ale není to jistota. Záleží na celnici.
S přáním hezkého dne Podpora zákazníků
objednavkyzb@seznam.cz
Tel.: 373 547 690"
Od té doby se nic neděje. Na kontaktní Email na stránkách prodejce nikdo nereagoval, e-maily se vrací zpět jako nedoručitelné z důvodů přeplněné schránky. Totéž na telefonním čísle.
5x potah na židli, 2x potahy na polštář, 1x dětský budík, 1x podtácek - celkem 2093 Kč
Vrácení peněz za nedodané zboží.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.