Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, v Březnu 2018 nám zástupce této společnosti nabídl levnější plyn, sepsal s námi nějakou objednávku s tím že nám přiveze smlouvu do 3 dnů. Jenže se tak nestalo. Později v médiich jsem se dozvěděl o jakou společnost se jedná a tak jsme byli rádi že nikdo nepřijel. Jenže dnes 9.5.2019 přišel dopis od právního zástupce že jsem klientovi neuhradil 5000 Kč za uzavřenou smlouvu č. EK027674. žádnou smlouvu jsem s nikým neuzavřel a ani nepodepsal. Dále v dopisem uvádí že mě byla už zaslána faktura na smluvní pokutu jenže asi nepřišla nebo si to vymysleli.Takže nyni už chtějí 7541 Kč.
Prosím o radu jak se těmhle podvodníkům bránit. Počkám na Vaše vyjádření a potom napíšu na ČOI. Údajně došlo k porušení čl.4 smlouvy.....jenže jaké když jsem žádnou nepodepsal.
Č.smlouvý EK027674.
Doložit mnou podepsanou smlouvu (ne objednávku) a okamžité zrušení vymáhání pokut.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Co se týče smluvní pokuty, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.