Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
na základě mylných informací jsem dne 18.4.2019 vytvořila registraci na stránkách www.centralniregistrdluzniku.cz. Zároveň jsem požádala o výpis z registr dlužníků - poplatek 300 Kč, který jsem týž den uhradila, ale již jsem žádný výpis na jejich stránkách nezobrazovala a účet jsem neověřovala. Mám elektronický doklad ze své banky o uhrazení poplatku. Bohužel nemám žádný daňový podklad, protože mě nenapadlo si jen z jejich stránek stáhnout a momentálně nemám možnost se do účtu přihlásit (neplatné údaje a na vyžádání nového hesla nereagují), abych to napravila. Emailem mi žádné informace k výpisu nebyly z jejich strany zaslány.
Poradíte prosím, jak mám postupovat, abych se vyvarovala jakýchkoliv finančních nároků z jejich strany, popřípadě jakým způsobem zrušit registraci (i za cenu poplatku uvedeného v jejich ceníku). Musím využít jejich formulář a notářsky (případně na poště) ověřovat svůj podpis? Zároveň jakým způsobem, na základě kterého předpisu můžu odebrat souhlas se zpracováním osobních údajů? (jedná se o žádon 110/2019 sb. - § 29?).
Děkuji za pomoc
Vašků
CSR & Protikorupcnilinka.cz s.r.o./výpis z registru dlužníků, bezplatná registrace
Zrušení bezplatné registraci a odebrání souhlasu s s využitím osobních údajů. Popřípadě vrácení peněz za nevyužitou službu
|
Tweet |
Pro zrušení účtu doporučujeme zaslat podnikateli písemnou výpověď, a to prostřednictvím poštovních služeb doporučeným dopisem s dodejkou. Požadavek podnikatele, že musí být výpověď zaslána na jejich formuláři s notářsky ověřeným podpisem, by se posoudil jako nepřiměřený, který nelze po spotřebiteli požadovat, neboť jej zákon nevyžaduje. Postačí tedy, pokud spotřebitel zašle dopis, z něhož bude zřejmé, že požaduje závazek ukončit. Jakékoli poplatky za zrušení účtu by byly rovněž neoprávněné.
Pokud by podnikatel i nadále trval na zaplacení, musel by svůj nárok uplatnit u soudu, kde by rovněž musel prokázat, že je pohledávka oprávněná.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje mj. i tel číslo, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR.
Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou poštou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.