Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den
Dne 18.12.2018 jsem si koupil v prodejně SHOES OFFICE,SHOEBOX, v Ostravě Nová Karolína boty zn. SKE PELMO, velikost 44.
Dne 27.3.2019 jsem šel boty reklamovat. Na pravé botě mi praskl druk na šněrování + rozlepuje se materiál na jazyku. Požadoval jsem vrácení peněz protože vada se projevila do šesti měsíců od koupě. Měl jsem tyto boty v minulosti už jednou a byly snimi téže problémy které jsem bohužel neřešil, koupil jsem si ty stejné nové, a děje se to na novo.
Dne 9.5.2019 jsem se dostavil na prodejnu, jelikož mi byla doručena SMS o zamítnuté reklamaci. Na prodejně jsem se dozvěděl že jsem údajně moc silně utahoval tkaničky. Nesouhlasil jsem se závěrem technika. Boty jsem si převzal. Nyní to nechci nechat jen tak, zajímalo by mě jestli by se s tím dalo něco dělat. Prosím, zda byste mi poradili, jak mám postupovat.
Předem děkuji za odpověď
Pavel Slaný
Značka: SKE, Název zboží: PELMO,44, SAP kod: 64869-GRY-44
Vracení peněz
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Jedná se tedy o otočení důkazního břemene.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
nastalá situace nás mrzí, avšak předmětná reklamace byla vyřízena řádně a včas, v souladu s relevantními technickými i zákonnými normami, zejména pak s ohledem na zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Děkujeme za pochopení a omlouváme se za případné vzniklé komplikace.
Shoebox CZ s.r.o.
Jestliže společnost setrvává na svém stanovisku, může spotřebitel svůj nesouhlas s vyřízením reklamace podpořit znaleckým posudkem, který si nechá vypracovat. Pokud posudek ukáže, že na věci je vada, za kterou společnost odpovídá, bude mít spotřebitel kromě nároku na odstoupení od smlouvy nárok také na úhradu znalečného a poštovného.
Zároveň může spotřebitel využít mimosoudní řešení sporů při ČOI, jak jsme uváděli výše.
Stížnost přerazujeme na spotřebitele, aby měl možnost reagovat.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.