Společnost


Rybízák s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#32645Eshop nekomunikuje a neodesílà zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 4 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.05.2019, před 6 lety

Lukáš Plavec

Znění stížnosti

Dobrý den,

Prosím o pomoc s odstoupením od smlouvy se společností Rybizak.cz vlastněné panem P. Č. se sídlem Sládkova 372/8,
702 00 Ostrava. Jedná se v mém případě o předplatné, kdy posílají za 500Kč měsíčně balík s ovocným vínem a nealkoholickými nápoji. První balík v ramci předplatného odeslali asi o týden později až po mém připomenutí. To jsem dál neřešil, chyba se může stát komukoliv. Druhý balík však nebyl problém odeslat druhý den po automatickém strhnutí platby, super. Teď však čekám od 19.4.2019, kdy se strhla automaticky další platba za předplatné. Eshop vůbec nekomunikuje, přibývají další nespokojení zákazníci, se kterými nikdo z eshopu nekomunikuje. Jelikož na email neodepisují, nezvedají telefony, na facebooku taky nereagují, tak to začíná být velmi podezřelé. Chci poslat oficiálně výpověď smlouvy a žádost o vrácení peněz za neodeslanou objednávku, jenže na svých stránkách nemají uvedenou ani datovou schránku, do které by měla směřovat oficiální komunikace použitelná pro případné duraznější řešení sporu.

Prosím touto cestou o radu jak dál postupovat, případně o pomoc s řešením.


Produkt

Předplatné, ovocná vina a přírodní produkty


Požadované řešení

Okamžité odeslání objednaného zboží, omluva a zlepšení komunikace se všemi zákazníky, případně vrácení peněz za nedodané zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.5.2019 11:22, před 6 lety

Ustanovení bodu III. b) 10) Obchodních podmínek společnosti říká, že "Zákazník může předplatné zrušit formou e-mailu - na predplatne@rybizak.cz pošle žádost o zrušení předplatného a prodávající opakovanou platbu zruší do 30 dní od doručení tohoto e-mailu."

V případě, že by společnost i přes vypovězení předplatného strhávala další platby, jednalo by se o bezdůvodné obohacení, neboť právní důvod na plnění ze strany spotřebitele odpadl výpovědí.

Co se týká nedodané poslední dodávky, po uzavření smlouvy má prodávající povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.8.2019 18:28, před 5 lety

Společnost nám dodatečně zaslala vyjádření, které doplňujeme. Stížnost však zůstává uzavřena.

"Dobrý den,

chtěli bychom se vyjádřit k stížnosti p. Plavce. Naše firma procházela celkovým stěhováním a bohužel stěhování trvalo déle než jsme předpokládali a objednávky se dostaly do prodlení. Celá vzniklá situace nás samozřejmě velice mrzí a p. Plavcovi jsme se také omluvili a především veškeré zboží, které měl u nás objednáno a zaplaceno doručili i s dárkem jako omluvu. Naše pochybení jsme uznali a velice nás mrzelo a mrzí zklamání zákazníků. Věříme, ale že jsme již mnoho zákazníků přesvědčili o tom, že to byla ojedinělá příležitost a naše zákazníky rozhodně neokrádáme. Děkujeme za možnost se vyjádřit.


S přáním hezkého dne

Lenka
Rybízák.cz"

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.