Společnost


Utylis Energie s.r.o.

Počet nahlášených stížností:13
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#32647Smluvní pokuta - nezahájení dodávek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.05.2019, před 6 lety

Marcela Šustová

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na Vás s problémem úhrady smluvní pokuty od společnosti Utylis Energie s.ro., kterou považujeme za neoprávněnou.
V roce 2017 navštívil manželovu maminku zástupce společnosti Energetické aukce s.r.o., s nabídkou výhodnější ceny za dodávky elektřiny a plynu. Protože se ji nabídka líbila, tak souhlasila s tím, že on vše za ní vyřídí, aniž by cokoliv podepisovala.
Byla uvedena tímto jeho jednáním v omyl a nebyla upozorněna na práva a povinnosti, na odstoupení ze smouvy, ani na pokuty které mohou být za nezahájení dodávek vyčísleny aj... Bylo jednoznačně zneužito její důvěry.
Zástupce společnosti Energetické aukce s.r.o.následně 22.5.2017 podepsal Smlouvu o sdružených službách dodávky elektřiny a Smlouvu o sdružených službách dodávky plynu.
V současné době ji byla zaslána faktura - Smluvní pokuta - nezahájení dodávek elektřiny ve výši 4000 Kč a totéž zřejmě bude následovat (dle informací ze společnsti Utylis, kam jsem se dovolala) také za nedodržení a nezahájení dodávek plynu, které nastane 2.7.2019.

Dnes jsem si vyžádala kopii plné moci u společnosti Utylis, abych viděla, zda je tam podpis (kterou údajně dle jeich informací podepsala) a zároveň jsem vše telefonicky konzulovala s Energetickým regulačním úřadem. Prvotně zašleme zrušení zplnomocnění zástupce společnosti Energetické aukce, aby se tato situace již v budoucnu neopakovala.

Nyní ale nevíme, zda Utylis může tuto částku vymahat soudně, v případě naší neúhrady nebo jak tuto situaci nejlépe vyřešit bez úhrady pokuty.


Produkt

Smlouva o sdružených službách dodávky elektřiny a plynu


Požadované řešení

Žádáme možnost prominutí smluvních pokut se kterými nebyla poškozená písemně seznámena a jednáním tohoto obchodního zástupce byla uvedena v omyl


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.5.2019 11:37, před 6 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.

Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.

Co se týče smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.6.2019 06:31, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.