Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
společnost Uppsala Management s.r.o. předala mé osobní údaje společnosti Alektum Group, a to na základě neoprávněného obvinění z toho, že mám vůči společnosti Uppsala Management s.r.o. pohledávky, tj. neuhrazené členství ve fitness centru FIT UP!. K tomuto kroku společnost Uppsala Management s.r.o. přistoupila, aniž by mě jakýmkoliv způsobem předem kontaktovala (písemně, e-mailem, telefonicky), a to s jakýmkoliv podnětem, dotazem nebo upomínkou (leč neoprávněnou). Obratem jsem společnosti Uppsala Management s.r.o. i společnosti Alektum Group doložila podklady prokazující, že vůči společnosti Uppsala Management s.r.o. nemám žádné pohledávky, tzn. že jsem své členské příspěvky uhradila řádně a včas, a zároveň také, že jsem smlouvu o poskytování služeb vypověděla v řádném termínu. Tuto skutečnost mi následně potvrdila e-mailem i manažerka fitness centra na Černém Mostě, které jsem navštěvovala, s tím, ať se obrátím na společnost Alektum Group, že v její kompetenci není vzniklou situaci řešit. Společnost Uppsala Management s.r.o. zcela zřejmě nezpracovává výpovědi svých členů řádně a obvyklým způsobem, jelikož moji výpověď zaevidovali až o rok později, tzn. v systému byl uveden rok 2018, namísto roku 2017; a zřejmě právě z toho důvodu došlo k této situaci. Společnost Uppsala Management s.r.o. i společnost Alektum Group jsem již dvakrát písemně prostřednictvím e-mailu požádala o sjednání nápravy a zároveň o výmaz veškerých mých osobních údajů, jelikož si nepřeji, aby uvedené společnosti nadále jakýmkoliv způsobem zpracovávaly mé osobní údaje. Bohužel ani na jednu mou výzvu týkající se mé žádosti o výmaz osobních údajů společnosti nezareagovaly. Domnívám se, že mám právo na výmaz svých osobních údajů, pokud si nepřeji, aby je společnost Uppsala Management s.r.o. nebo společnost Alektum Group dále zpracovávaly. Rovněž se domnívám, že došlo k porušení zpracování mých osobních údajů, a to vzhledem ke skutečnosti, že mé osobní údaje byly společností Uppsala Management, s.r.o. předány třetí straně zcela neoprávněně. Zároveň jsem požádala společnost Alektum Group o okamžité uzavření případu, výmazu veškerých mých osobních údajů z jejich či jiné databáze, kam případně uvedli mé osobní údaje, a rovněž o písemné zaslání potvrzení o bezdlužnosti. V tento okamžik mám k dispozici pouze vyrozumění od společnosti Alektum Group o tom, že vůči mé osobě zastavili inkasní kroky a případ předali k reklamaci věřiteli, tj. společnosti Uppsala Management s.r.o., která se však k případu doposud nevyjádřila, ačkoliv přímo jejich zaměstnankyně doložila neoprávněnost kroku, který vůči mé osobě podnikli.
Na základě výše uvedených skutečností tímto žádám o ukončení neoprávněného vymáhání dluhu vůči mé osobě, uzavření případu a zaslání písemného potvrzení o bezdlužnosti. Nadále pak trvám na výmazu mé osoby jako dlužníka ze všech databází, ve kterých bylo případně uvedeno mé jméno a jakékoliv další osobní údaje. Dále žádám o okamžitý výmaz veškerých mých osobních údajů, a to jak od společnosti Uppsala Management s.r.o., tak od společnosti Alektum Group.
|
Tweet |
Pokud po spotřebiteli společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí také prokázat, že dluh vůči společnosti skutečně existuje. Vymáhá-li společnost tento dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Pokud si spotřebitel nadále nepřeje, aby společnost zpracovávala jeho osobní údaje po konci smluvního závazku, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 nařízení (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice (dále "nařízení GDPR"). Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou poštou) o odstranění osobních údajů z databáze společnosti.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.