Společnost


Traktory Kolín s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#32673Reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 10 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.05.2019, před 6 lety

Miloslav Žaža

Znění stížnosti

Dobrý den,
koupil jsem sekací traktor - rider u výše zmíněné společnosti kolem 16.4.2019. Tento jsem zaparkoval v garáži. Když jsem ho chtěl použít někdy kolem 10. května, traktor nebylo možné nastartovat, zřejmě vybitá baterie zdůvodu vnitřního zkratu. Napsal jsem prodejci, panu M. S. (viz referenční údaje), který odepsal, že mě odpoví večer. Bylo to dne 9.5. a dodnes jsem odpověď neměl. Proto jsem mu dnes zavolal a žádal jsem od něj řešení. Dostal jsem odpověď ať si koupím baterii a mnou požadovanou nabíječku za svoje peníze. Když jsem argumentoval tím, že baterie je součástí sekačky a není možné, aby po měsíci byla nefunkční, tak mě zahrnul přívalem slov, že jsem nekupoval nový předmět a baterie je stará, proto za ni neručí. Myslím, že baterie musí bý funkční i po jednom měsíci nečinnosti, stejně tak si myslím, že mě měla být předána nabíječka, jako součást traktoru, protože při prodeji nového je součástí stroje. Nevím jak dál postupovat, protože zřejmě záruka asi u tohoto prodejce neplatí i když ji mám potvrzenou. Kupní smlouvu nemám u sebe, tudíž nemohu napsat přesné datum koupě, myslím, že to bylo 16.4., stejně jako nemohu uvést délku potvrzené záruky, myslím, že byl potvrzen jeden rok. IČ asi bude na prodejce. Traktor mám na chalupě spolu s kupním smlouvou. Byl bych proto rád, kdybyste mě pomohli vyřešit můj problém s prodejcem, protože já na něj nemám žádnou páku a on všechny moje argumenty shazuje ze stolu jako neplatné. Děkuji vám předem za odpověď, případně i za pomoc kam se obrátit v případě že mám pravdu já.
S pozdravem
Miloslav Žaža


Požadované řešení

Podle mého soudu jsem měl dostat nabíječku hned při koupi jako součást traktoru a po reklamaci baterie, mě měla být poskytnuta baterie jiná, funkční, popř. poskytnuta sleva na novou baterii, která stojí dle sdělení pana Smitheho kolem 1500 korun. Takto mám v garáži hromadu nefunkčního šrotu, ale já potřebuji sekat trávu a to nejpozději hned, protože za chvíli bude tato tráva přerostlá.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.5.2019 09:49, před 6 lety

Záruka na použité zboží je 24 měsíců, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na době kratší, která ovšem nesmí být kratší než 1 rok podle § 2168 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.

Zákonná záruka za vady se vztahuje i na použitý sekací traktor a prodávající je povinen reklamaci vyřídit řádně a včas. Jedině, pokud by prodávající prokázal, že se jedná o vadu, o které spotřebitel před převzetím věděl, pak by mohl prodávající reklamaci zamítnout s odkazem na § 2170 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Muselo by tedy být tedy při uzavírání smlouvy (nejlépe v kupní smlouvě samotné) uvedeno, že traktor má vady, které spotřebitel prodejci vytýká nebo by tyto vady musely být při koupi zjevné - v takovém případě je zamítnutí reklamace oprávněné.

Druhým důvodem, pro který může prodejce zamítnout reklamaci, by bylo tvrzení, že vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, kterou traktor měl při převzetí ve smyslu § 2167 písm. c) občanského zákoníku. Je však opět na prodejci, aby toto prokázal, neboť dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku se má za to, že ve lhůtě 6 měsíců od převzetí věci byla věc vadná již při převzetí.

Doporučujeme tedy vyzvat prodejce k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li společnost argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má společnost takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu traktoru. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Co se týká napájecího kabelu, záleží, zda byl součástí kupní smlouvy či nikoliv. Pokud si strany ujednaly, že bude rovněž předmětem koupě, nebo pokud prodávající nabízel zboží s formulací ze které plyne že by měl být dodán (např. vč. příslušenství apod.), pak má spotřebitel na jeho dodání nárok.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.6.2019 08:32, před 6 lety

Dobrý den, o záležitosti s panem Žažou víme, nicméně s pánem je poměrně složitá komunikace.

zákazník si u nás zakoupil použitý zahradní traktor (6.4.2019 - aby datum nemusel hledat když u sebe nemá kupní smlouvu)

Byl jsem zákazníkem kontaktován cca měsíc po prodeji s tím, že mu nelze traktůrek nastartovat, poradil jsem mu ať zkusí traktůrek nabít resp. ověřit zda není vybitý.

Pan Žaža po nás chtěl okamžitou slevu, což dost dobře není možné, protože po telefonu není možné ověřit zda je baterie vadná či nikoli, a není možné zákazníkům rozesílat tisíce korun na zavolání (mohl např.panu Žažovi zůstat zapnutý klíček v zapalování a baterie se mohla jen vybít.

Baterie byla stejně jako traktůrek starší, nicméně, traktůrek jsem od prodeje neviděl, a proto nemohu závadu posoudit. V den prodeje, jsme traktůrek společně s panem Žažou několikrát zkoušeli a vysvětlili mu veškeré ovládací prvky, obsluhu a údržbu. Na traktoru vše fungovalo a nebyl důvod se domnívat, že je cokoli v nepořádku.

K tomuto použitému traktůrku nebylo žádné jiné příslušenství, proto ho zákazník k traktůrku nedostal, jestli výrobce dával před 11ti lety k traktůrku něco (např. zmíněnou nabíječku) nějaké příslušenství opravdu nevím a nemám o tomto žádné informace.
Kdyby nás pan Žaža požádal např o nabíječku, jistě bychom se dohodli, tak jako když požádal o návod, který nebyl součástí, na požádání jsem mu ho vyhledal na internetu a vytiskl.
Celá věc by se dala vyřešit krásně a jednoduše.... stačilo traktůrek přivézt, popsat stav, a rádi bychom zákazníkovi vyšli vstříc, od toho tu jsme, rádi se zákazníkům na traktůrek podíváme.
Proto zákazníkům držíme záruku i na použité traktůrky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.7.2019 08:37, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.7.2019 10:17, před 5 lety


Miloslav Žaža

Dobrý den,je lež, že je se mnou složitá komunikace. Nechtěl jsem žádnou okamžitou slevu, to si pan Smitka vymyslel. Dodnes mám s traktůrkem problém, nemá zapojený spínač signalizující plnost koše a přisečení mu dost často spadně řemen pohonu sekání.Tato závada se projevuje od začátku.Takové řeči, jako dovezte to a opravíme to, to je blbost, jeto téměř 200 km a mělo to být v pořádku při prodeji. Musím celou záležitost vyřešit sám, nikdo mě v tom nepomůže. Již nikdy nekoupím staré harampádí.
Vám děkuji za rady.
S pozdravem
Miloslav Žaža

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.7.2019 10:40, před 5 lety

mrzí nás, že je pan Žaža nespokojený, traktor byl naším servisem zkontrolován a řemen nepadal, radi bychom se panu Žažovi na traktor podívali, mohlo se cokoli stát.

rádi bychom traktor opravili, vyřešili, tak jako jiným spokojeným zákazníkům. Ale to po telefonu prostě nelze.

zákazníkův požadavek na slevu máme nahraný, tudíž odmítám tvrzení o výmyslu.

hezký den Michal Smítka

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.8.2019 06:45, před 5 lety

Pokud by byla reklamace uznána jako oprávněná, má spotřebitel rovněž právo žádat náhradu nákladů, které musel účelně vynaložit v souvislosti s uplatněním reklamace (např. cestovné).

Opět žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.9.2019 08:30, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.