Počet nahlášených stížností: | 147 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Pred rokem jsem zakoupil v prodejně HECHT Havířov benzínovou sekačku HECHT5544. Sekačka přestala pracovat během sekání jako když v nádrži dojde benzín. Protože je sekačka v záruce odvezl jsem jí tedy do prodejny kde jsem ji koupil. Při převzetí do reklamace (26.4.2019) paní zaměstnankyně sekačku prohlídla a zkontrolovala množství oleje a řekla že je ho tam dost. 9.5.2019 přišel email s ukončením reklamace a s cenovou nabídkou na placenou opravu ceně 6,216kč (Popis opravy: Kontrola stroje.Zjištěná závada:vydřený píst a válec motoru.Tato závada vznikla dlouhodobým
používáním stroje s nedostatečným množstvím oleje.Tuto závadu nelze považovat za výrobní a proto se na ní
nevztahuje záruka.Přikládáme foto.Posíláme cenovou nabídku na placenou opravu č.xxxxxxx.Toto není
záruční oprava.) Kontaktoval jsem společnost emaile že nesouhlasím s postupem reklamace a popsal veškeré skutečnosti jak bylo se strojem zacházeno. (emailovou komunikaci mohu dodat.) Dnes t.j. 13.5.2019 přišla odpověď na email (Dobrý den,po přezkoumání servisní zakázky xxxxx konstatujeme, že za vyjádřením servisního technika stojíme. Stroj nebyl mazán dostatečným množstvím oleje a tím došlo k vydření pístu a válce motoru. Pokud nesouhlasíte s cenovou nabídkou a opravou daného stroje, pošleme stroj bez opravy zpět na pobočku Havířov k vyzvednutí. Přikládám foto poškození.) Se strojem jsem zacházel dle návodu výrobce a poučení prodejcem při koupi a nejsem si vědom žádného pochybení z mé strany.
Benzínová sekačka s pojezdem HECHT 5544
Oprava, popř. vrácení kupní ceny.
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Papcune,
velice nás mrzí stav, ke kterému došlo u výrobku Hecht 5544 benzínová sekačka.
Vzhledem k velkému poškození byl stroj zaslán na centrální servis, kde byl rozebrán. Dle jejich vyvyjádření bylo zjištěno zásadní poškození pístu (viz. předložená fotodokumentace). Vzhledem k velkému sedimentu v oleji a poškození pístu bylo sepsáno vyjádření o neuznání záruční opravy. K poškození motoru a jeho zadření došlo nedostatečným množstvím oleje, který zároveň plní i funkci chlazení motoru. Tím došlo k nadměrnému opotřebení materiálu pístu, pístního kroužku a bloku motoru.
Centrální servis Vám proto vytvořil cenovou nabídku na nezáruční opravu, kde byly přiloženy i fotografie poškození (13.5.2019). Protože jste s tímto nesouhlasil, byl Vám stroj zaslán zpět na pobočku Havířov bez opravy.
V případě, že se rozhodnete nechat tento výrobek u nás opravit, servisní technik prodejny Havířov Vám bude velmi rád k dispozici.
S pozdravem P. Chrudimský, Hecht Motors s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.