Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Zakoupil jsem dvě jízdenky "eTiket" přes eshop, kod transakce KDCUX4 a ZEAMI2. Bohužel jsem je neuplatnil neb několik hodin před odjezdem vlaku jsem dostal akutní zánět střev (střevní chřipku). Manželka se pokusila oba tikety stornovat hodinu před odjezdem vlaku na nádraží ve Vsetíně s tím, že byla odmítnuta s doporučením řešit přes e_portál. To jsem já bohužel řešit ze zmíněných důvodů nebyl schopen. Proto jsem provedl přes portál reklamaci se zamítavým výstupem (RF1193899 a RF1193897).
Využil jsem všechny možnosti a proto se obracím se stížností touto cestou s požadavkem změny stanoviska a vrácení celkové částky za oba tikety ve výši 1280 Kč.
|
Tweet |
V případě vrácení jízdenky vzniká spotřebiteli nárok na návratek, pokud splní určité podmínky (popsáno zde: https://www.cd.cz/info/aktuality/-28965/)
Zrušení jízdenky je dle Pravidel pro nákup v e-shopu ČD (https://www.cd.cz/e-shop/o-eshopu/-25762/) . Pravidla v čl. 6 upavují následující varianty vrácení jízdenky:
Registrovaní a přihlášení uživatelé svůj požadavek uplatní
6.2.1. v e-shopu na adrese www.cd.cz/eshop výběrem dokladu z menu Vrácení a výměna jízdenky volbou Vrátit / změnit nebo ze záložky Moje nákupy volbou položky Vrátit / změnit v menu Zvolte akci,
6.2.2. v mobilním webu na adrese m.cd.cz na záložce Jízdenky a ČD Kredit výběrem dokladu a volbou Vrátit / změnit,
6.2.3. v aplikaci Můj vlak na záložce Jízdenky výběrem dokladu a volbou Vrátit / změnit.
Nepřihlášení uživatelé postupují analogicky, přičemž místo výběru dokladu z historie nákupů zadávají kód transakce a e-mail uživatele, který doklad zakoupil.
Pokud by spotřebitel využil některou z výše uvedených možností, má na návratek nárok, jiné možnosti vrácení e-tiketu však společnost neumožňuje.
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.