Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zajímalo by mě zda mám v níže popsaném případě nějaké možnosti.
22.4 jsem si v Koreji objednala zboží
25.4 bylo podáno na poštu
29.4 přebírá celní správa balík a přiděluje číslo balíku České pošty
30.4 poslední záznam ČP - Balík je v přepravě
Od této doby je balík nezvěstný (přesněji dva). 25.4 objednávám ještě jedno zboží, které ale na poště obdrželo status "doporučený dopis" (krabička 15x7x7cm) a tento byl dnes doručen.
Nicméně jsem požadovala po České poště vyjádření, kde balík je. (Požadovala jsem i aby neproclívala mé zásilky, ale údajně je Korean Post smluvním partnerem ČP, takže tady nepochodím).
Vyjádření ČP je následovné: "Bohužel Vaše zásilky XY momentálně lokalizovat nelze a jejich okamžité dodání taktéž zajistit nelze.
Zásilky by Vám měla být dodány se zpožděním, datum dodání ale v tuto chvíli nelze odhadnout."
Chápu li to správně, Česká pošta dokázala na 55km (vzdálenost z Depa ke mě domu) balíky ztratit.
Můj dotaz bych tedy ráda spíše směřovala k tomu, zda mohu něco dělat. Balíky očividně ztratila Česká pošta a mohu doložit, že v zásilkách je zboží za cca 3000 CZK. Myslím, že v tomto případě se dá mluvit i o krádeži. Já služby ČP neplatila a prodejce který zboží posílal udělal svoji část a zboží se do ČR dostalo. Co nyní?
Vím, že odpovědi se od ČP nedočkám. Pouze bych ráda slyšela radu, jak se domoci svého balíku nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Podle čl. 43 odst. 2 poštovních podmínek mohou odesílatel nebo adresát do jednoho roku od podání u kterékoliv pošty reklamovat, že podnik nesplnil povinnost podle uzavřené smlouvy nebo že při poskytování poštovní služby vznikla škoda. Na základě reklamace podnik zjistí, zda a v jakém rozsahu nebyla povinnost podle uzavřené smlouvy splněna nebo zda a v jakém rozsahu škoda vznikla. Podnik přijme reklamaci jen za podmínky, že ji reklamující doloží všemi údaji a doklady, které jsou nezbytné pro posouzení její oprávněnosti.
Pokud pošta reklamaci zamítne a spotřebitelka s tímto způsobem vyřízení uplatněné reklamace nesouhlasí, má možnost podat tzv. námitky proti vyřízení reklamace dle § 6a zákona o poštovních službách. Námitku proti vyřízení reklamace je možné podat u Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) ve lhůtě 1 měsíce od doručení rozhodnutí o vyřízení reklamace od České pošty.
Pokud spotřebitelkou zvolený způsob dopravy nabízel prodávající, je prodávající také odpovědný za dodání zboží, neboť prodávající spotřebitelce odpovídá, že věc při převzetí nemá vady. Spotřebitelka proto může uplatnit reklamaci také u prodávajícího.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman