Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem ojeté auto v autobazaru. U následné reklamace klimatizace byl prodejce ochoten část opravy uhradit následně na autu odešla spojka a auto bylo nepojízdné. prodejce nám domluvil opravu ale odmítl opravu uhradit.
reklamovali jsme postup u ČOI a dTest.
K našemu překvapení jsme byli vyrozuměni že auto jsme koupili od soukromé osoby.
Máme za to že jsme byli uvedení v omyl §583 OZ, protože auto v autobazaru kupuji právě proto abych byl v případě reklamace chráněn.
Kdyby mi bylo známo že prodejce je soukromá osoba koupi bych neuskutečnil a vyhledal bych jiného prodejce.
Jsem osoba těžce tělesně postižená prodejce to věděl, auto jsem kupoval v nouzi protože moje auto bylo po havárce.
Prodejce mi sarkasticky sdělil že proti jeho právníkovi cituji- Ivošovi- nemám šanci.
auto z autobazaru
Soudní jednání §583?
|
Tweet |
Služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení spotřebitelských právních sporů mezi konkrétními podnikateli a spotřebiteli. Pro to, aby mohla být stížnost řešena, by spotřebitel musel uvést konkrétního podnikatele, se kterým spor vede. V tomto případě však nemůžeme podnikatele kontaktovat, neboť spotřebitel konkrétní subjekt neuvedl. Stížnost jsme tedy nuceni uzavřít, což však spotřebiteli nebrání v podání stížnosti, která potřebné údaje bude obsahovat.
Služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů spotřebitelů s podnikateli. Spotřebitelem je dle § 419 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. Pokud však kupní smlouva byla uzavřena s osobou, která není podnikatelem, nemůže být na portálu rovněž řešena.
Pro úplnost uvádíme, že v současné době je možné se setkat na českém trhu s dvěma režimy prodejem ojetých vozů v autobazarech. V prvním případě je prodávajícím přímo autobazar, který vůz od původního vlastníka vykoupil a sám jej prodává. V druhém případě je autobazar zprostředkovatelem, který zprostředkuje uzavření smlouvy přímo mezi původním vlastníkem a novým nabyvatelem. V daném případě je třeba prostudovat smluvní dokumentaci, aby spotřebitel zjistil, zda uzavřel smlouvu přímo s autobazarem či původním vlastníkem - takovéto studium smlouvy důrazně doporučujeme provést vždy před jejím podpisem. Pokud by ze smlouvy nebo jednání autobazaru nebylo zjevné, že se jedná o smlouvu zprostředkovatelskou a kdo je ve skutečnosti prodejcem, mohlo by se jednat o jednání v omylu dle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a jako takové by bylo neplatné. V takovém případě je vhodné využít soudní cestu řešení sporu po konzultaci s advokátem.