Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážení!
Přibližně před měsícem zakoupila má manželka v pokladně Hlavního nádraží v Praze dvě včasné jízdenky pro Evropu na cestu 3 osob z Prahy do Mnichova (Spolková republika Německo) na vlak, který vyjížděl 30. 4. 2019 v 6.45 s dvěma přestupy, a to v Chebu a v Norimberku. V instrukcích obdržených od pokladní i na jízdence stálo, že povinný je pouze vlak, který jede přes hranice z Chebu do Norimberka (Sp 5282). Následný vlak z Norimberka do Mnichova však takto označen nebyl, a navíc pokladní manželku ubezpečila, že zde již jízda povinným vlakem neplatí a že můžeme použít jakýkoli další vlakový spoj v témže dni. Udělali jsme si proto v Norimberku pauzu a do spoje na Mnichov nastoupili asi o tři hodiny později. V tomto vlaku však průvodčí prohlásil, že je naše jízdenka neplatná, protože jsme byli povinni nastoupit do nejbližšího spoje po dojezdu do Norimberka. Trval proto na tom, že si musíme koupit nový lístek, což činilo 2 x 77 Euro (lístek za dítě nám "velkomyslně" odpustil). Říkal také, že věří, že jsme problém nezpůsobili my neukázněností nebo zlou vůlí, ale že mu německé předpisy nedávají jinou možnost a že zakoupení nové jízdenky požaduje i od Němců, pokud se jim stane totéž, co nám. Problém shledával na straně Českých drah, které pasažéry nedostatečně poučují o jejich povinnostech.
S pozdravem
dr. Tomáš Vítek
Tímto dopisem žádám o úhradu škody 154 Eur, která mé rodině vznikla.
|
Tweet |
Pokud přepravce prodává jízdenku na zahraniční spoj, který je částečně realizován jiným přepravcem, měl by znát přepravní podmínky svého smluvního partnera. Prodávající je povinen správně informovat spotřebitele o charakteru služby, mj. o tom, jakým vlakem může, či nemůže na základě vystavené jízdenky cestovat. Pokud vznikne spotřebiteli v důsledku nesprávné informace prodejce škoda (ve výši navíc zaplaceného jízdného), je společnost povinna ji nahradit.
Pokud spotřebitel nesouhlasí s účtováním jízdného navíc, je na místě podat společnosti České dráhy a.s. stížnost.
Stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.