Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V roce 2016 v dubnu (od 1.4.2016) jsem si sjednal členství na rok ve fitness společnosti Uppsala Management s.r.o. řetězec fitek FITUp. Platil jsem jednou částkou z naší cafeterie 799,-x 12 - 9.588,-Kč.
Když se blížil konec, tak jsem s měsíčním předstihem (únor 2017) přišel vypovědět smlouvu, ale vysmáli se mi do obličeje, že musím přijít 2 měsíce dopředu vypovědět, jinak dle obchodních podmínek se mi automaticky prodlužuje členství o dalších 6 měsíců. Lumpárna, ale moje blbost, že jsem nevěděl a teď o co mi jde...
Řekl jsem, že tam teda budu chodit další rok tj. od dubna 2017 a vypovím tu smlouvu s dostatečným předstihem, abych měl od nich pokoj. V dubnu 2017 jsem jim poslal z mé cafeterie platbu 9.500,- už jsem neměl zůstatek abych poslal o těch 88Kč víc, což mi řekli, že ať to neřeším, že pak až se to uhradí na konci členství.
Raději s předstihem jsem v prosinci 2017 vypověděl členství s tím, abych měl vše v pořádku a už měl od nich pokoj, říkal jsem si, že dochodím do 31.3. 2018 a v životě už tam nepáchnu.
Ještě v prosinci 2017 mi od nich přišel strohý mail, že mi na základě mé výpovědi ukončují členství k 28.2.2018 a nazdar, nic víc. Na to jsem nereagoval, že je to o měsíc dříve, jelikož jsem byl rád, že jsem jich zbavil a byl jsem od nich vysvobozen, že jsem vlastně s nimi neřešil, že mi to ukončili o měsíc dřív a tedy vlastně by mně měli vrátit tu jednu měsíční platbu poníženou o těch 88Kč - tedy 711Kč.
Rok se s rokem sešel a začátkem května jsem obdržel SMS i dopis od vymahačské agentury Alektum Group s.r.o. že firmě Uppsala Management s.r.o. dlužím 88Kč + náklady za vymáhání - celkem mám zaplatit 757,59Kč,- Tak jsem málem spadl ze židle.
Při ukončení ani během celého roku se mi z FITUpu nikdo neozval, že bych jim měl dlužit 88Kč což bych uhradil, ale když to vezmu do detailu, tak by mi vlastně měli vracet, když mi ukončili o měsíc dříve členství čili 799,- 88,- - vratka 711,-Kč
Psal jsem mail do fitka, nikdo se mi již 10 dní neozval, chystám se psát doporučeně dopis s dodejkou na společnost Uppsala Management, ale mám obavu, že adresa dle obchodního rejstříků je někde v centru v obyčejném cihlovém baráku, tak aby to nebyla nějaká "fake" adresa a dopis se mi vrátí.
smlouva č. 60002531
Omluva za neoprávněně označeného dlužníka + bych mohl požadovat vratku 711,- Kč za nedokončený měsíc, když mi utli členství o měsíc dříve.
|
Tweet |
Pokud po spotřebiteli společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí také prokázat, že dluh vůči společnosti skutečně existuje. Vymáhá-li společnost tento dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci). Pokud má spotřebitel zároveň pohledávku vůči společnosti, je vhodným řešení započtení dluhu (tedy odečtení částky pohledávky společnosti od pohledávky spotřebitele).
Pokud je po spotřebiteli vymáhána částka subjektem, který není jeho původním smluvním partnerem, měla by mu společnost prokázat na základě jakého právní titulu po něm částku požaduje. Pokud došlo k postoupení pohledávky od určité společnosti, měla by tato společnost vydat inkasní agentuře doklady o pohledávce, které jsou nutné k jejímu uplatnění. Tedy zejména doklad prokazující právní titul vzniku nároku na úhradu pohledávky. Spotřebitel může společnost informovat, že v případě prokázání právního titulu k úhradě pohledávky je ochoten svůj dluh splatit, v opačném případě, ať se společnost obrátí na soud, kde bude muset jako žalobce prokázat, že jí svědčí právo na úhradu předmětné pohledávky, v případě, kdy si je spotřebitel jistý neexistencí smlouvy.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.