Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, přítelkyně koupila přes společnost Pelikan.cz letenky do Paříže na termín 9.5.2019 (let tam) a 13.5.2019 (let zpět). Jednalo se o letenky od společnosti Ryanair. Kvůli stávce letištního personálu byl let na den 9.5.2019 zrušen, proto jsme zažádali o zrušení i druhého letu a žádost o vrácení peněz. Byli jsme však překvapeni, že na vrácení peněz budeme čekat několik měsíců, protože 6-8 týdnů bude trvat, než peníze vrátí Ryanair Pelikánu a následně několik týdnů, než to ještě zprocesují v Pelikánu. My jsme si však kupovali letenky u Pelikánu, ne u Ryanair a přijde NÁM nepřípustné, abychom čekali tak dlouho, než se nám vrátí peníze.
Nákup letenky přes prostředníka Pelikan.cz
Vrácení peněz do týdne
|
Tweet |
Dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 ze dne dne 11. února 2004, má cestující, jehož let byl zrušen, dle článků 5 a 8, nárok na náhradou pořizovací ceny letenky do sedmi dní.
Cestující je oprávněn podat stížnost a požadovat po letecké společnosti zjednání nápravy. Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.