Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 11.2.2019 jsem si koupil u společnosti ts bohemia notebook značky Lenovo. Při prvním použití se u sledování videí na internetu zazelenala obrazovka, poté notebook spal do tzv. modré smrti.
Dne 13.2.2019 jdu do servisu ts bohemia kde jim povídám o dané chybě, kterou mám i zdokumentovanou. Po domluvě mi dávají notebook na reklamaci s vyřízením, bud výměna nebo vrácení peněz. Dne 15.2.2019 byla reklamace vyřízena, s výsledkem že byl notebook testován 6 hodin a bez závad. Po ani ne hodině používání notebooku se chyba opět projevila a všechny chyby dokumentuji na fotoaparát. Notebook jdu podruhé reklamovat a posílám i zdokumentované chyby při používaní notebooku. Po druhé reklamaci mi pán sdělí že chyba se mu opravdu projevila a zkusil to opravit ( v reklamačním listu je napsáno: neoprávněná reklamace- uvedená závada se neprojevila)
Opět při použití po druhé reklamaci se chyba ukazuje ani ne po hodině. Opět všechny chyby dokumentuji. Na třetí reklamaci, povídám, jestli je možné odstoupení od smlouvy, kdežto mi pán říká že to možné není kvůli neprojevení chyb u předchozích reklamací. Nejsem tak znalý zákona, a pán mi říká že je to vlastně moje chyba, že když jsem tu chybu nalezl poprvé, neměl jsem notebook reklamovat ale chtít rovnou odstoupit od smlouvy. Po vyzvednutí z třetí reklamace dne 13.5.2019, se opět chyba projevila ani ne po hodině. Jak je možné že mám zdokumentovanou chybu i šestkrát za hodinu a u reklamace se neprojeví ani po 6 hodin testování. Při první reklamaci byl aktualizován BIOS, kterým se závada neopravila a při druhé třetí reklamaci se opět aktualizují BIOS s domněním, že už se závada opraví. Jak mohu docílit alespoň oprav chyb které mám zdokumentované, nebo odstoupení od smlouvy i když podle servisáků na to podle zákona nemám právo, jelikož při reklamacích se chyba neobjevila.
Lenovo notebook
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat.
Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu, nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Pokud prodávající sdělil, že se závada projevila a pokusil se jí opravit, ale reklamační protokol obsahuje jiná tvrzení, jedná se o porušení povinností § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Takovéto jednání je přestupkem, který může Česká obchodní inspekce sankcionovat (https://www.coi.cz/podatelna/)
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.