Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Operátorka, která mě kontaktovala na začátku prosince 2019 mi nabídla „30 minut volání zdarma“ k mému kreditu jako Vánoční dárek od společnosti T-Mobile. Poskytnul jsem jí tedy nutné údaje k nastavení této výhody. Dodala, že toto nastavení ještě musím potvrdit písemně přes poštovního kurýra. Všechny hovory jsou dle Vašich slov nahrávané, proto jistě není problém si i tento hovor dohledat. Kurýr mě vskutku zhruba po týdnu kontaktoval a domluvili jsme se na setkání v místě mého trvalého bydliště, kde se nacházím velmi zřídka. Přijel pozdě, oba jsme byli ve spěchu, stáli jsme na rušné ulici a on mě dal k podpisu formulář. Slovem se nezmínil o službách, které mi poskytoval. V dokumentu nebyla žádná částka ani podmínky k platbě či době trvání. Žádné platební údaje jsem neposkytoval. Považoval jsem to za formální stvrzení zmíněného zvýhodnění mého kreditu.
Po třech týdnech jsem kontaktoval operátora T-Mobile ohledně nastavení mého internetu. Divil jsem se, že moje data rychle zmizela, ačkoliv jsem měl původně na kreditu poměrně vysokou částku (zhruba přes 300 Kč). Až v té době mě operátor informoval, že jsem přešel při podpisu dokumentu na velmi nevýhodný tarif a kredit mi byl vymazán. Řešil jsem tuto změnu s několika T-Mobile operátory až mi jeden z nich nakonec pomohl dané nedorozumění vyřešit a tarif mi byl převeden zpět na kredit. Bylo mi řečeno, že původní částka na kreditu, která mi byla odebrána, pokryje služby za zúčtovací období 13.12. – 12.1.2019, které jsem nevědomě využíval.
Minulý víkend 12.5.2019 jsem si vybral poštovní schránku, kde na mě čekala upomínka a předsoudní výzva k vyrovnání nedoplatku společnosti T-Mobile právě za zúčtovací období 13.12. – 12.1.2019. Do té doby jsem nebyl nikterak jinak kontaktován. Včera (13.5.2019) mi bylo telefonicky vyhrožováno, že pokud částku neuhradím, bude mi zabaven majetek do výše 12,000 Kč.
Nevyžádaná tarifní služba za období 13.12. – 12.1.2019
Žádám Vás ve věci vyúčtování služeb za období 13.12. – 12.1.2019 o nápravu a odebrání dluhu (239,64 Kč) z mého účtu.
|
Tweet |
Pokud jsou při nabízení služeb uváděny nepravdivé informace, což vede nebo může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil, jedná se klamavou obchodní praktiku dle § 5 odst. 1 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Takové jednání není dovolené a mohlo by mít za následek neplatnost smlouvy, kterou může spotřebitel namítnout.
Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí v oblasti elektronických komunikacích Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která jí vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případný spor by mohl být řešen pouze před Českým telekomunikačním úřadem, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.