Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupila jsme si u Electro Worldu na Vánoce 2012 telefon Sony Xperia P za 8 500,-. Používám ho asi jako každý uživatel chytrého telefonu. (email, facebook, navigace..)Před půl rokem jsem zaznamenala samovolné vypínání telefonu. Př. baterie ukazuje 99procent, v okamžiku kdy mi přijdou čtyři emaily, stáhnu lištu, abych alespoň viděla od koho jsou (bez toho abych si je otevírala) se baterka změní na 60procent, najedu na facebook v ten okamžik mám po minutě dvacet procent a jednou kliknutí na SEZNAM, telefon zavibruje a vypne se. Vypínám si přenos dat a WIFI, ale ani to nepomáhá. Nemůžu si pustit cokoliv co chci (videa apod.), protože vím, že telefon nevydrží. Mám delší hovor cca nad 7 minut, telefon zavibruje a vypne se, zapnu ho a baterka je ze 40 procent nabitá, tak proč se vypíná?? Zkusila jsem si vymazat všechny aplikace, nepomohlo to. Telefon se choval stejně.
Telefon jsem vzala na reklamaci do prodejny Electro Worldu v Plzni (Rokycanská). Po 10 dnech mi napsali, že si mám telefon vyzvednout. Nastavili ho do továrního nastavení, zkusili baterku a nic nenašli. V tom případě reklamaci neuznali. Na doporučení prodavačky z reklamací jsem telefon znovu vyzkoušela, závady stejné. Napsala jsem tedy podrobný popis toho, jak se telefon chová a v jakých chvílích a znovu telefon vyreklamovala, přišlo mi to samé zpět. Telefon nastaven do továrního nastavení a reklamace neuznaná. Nevím jak dál postupovat, ale tak to nechci nechat.
Jsem bezradná, nemusela jsem mít tak drahý telefon, protože psát zprávy a volat, jsem mohla i na mým starým telefonu.
Stále doufám, že se můžu s dodavatelem domluvit a pochopí proč s tím trávím čas a musím to řešit.
Sony Ericson Xperia P
Oprava, výměna.
|
Tweet |
Nejvhodnějším řešením by bylo dohodnout se společností, zda například přistoupí na prokázání existence vady videozáznamem nebo jiným důkazním prostředkem. Nebude-li dohoda možná, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele (znalec uzná, že je výrobek vadný), má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost Electro World s.r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V soudním řízení by měl být spotřebitel schopný prokázat (např. zmíněným znaleckým posudkem), že se jednalo o vadu a byla přítomná na zboží v době uplatnění reklamace.
Na žádost společnosti jsme stížnost znovu otevřeli, aby mohla připojit své vyjádření.
Společnost Electro World s.r.o. již nevyužila možnosti reagovat, stížnost proto opětovně uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.