Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
dne 9.6.2017 jsem zakoupila u prodejce Alza.cz, a.s. mobilní telefon Iphone 6. Za poslední týdny, možná i měsíce se na telefonu opakovaně vyskytovali závady, které jsem se konzultovala telefonicky se zákaznickou podporou Apple. Dle instrukcí jsem telefon opakovaně, zálohovala, aktualizovala systém, obnovovala tovární nastavení, aj. Závady se vždy dostavali znovu. Dne 9.5.2019 jsem odnesla telefon do Alza.cz (počernická pobočka) k reklamaci. Reklamace mi byla na místě zamítnuta pro mechanické poškození telefonu a telefon k reklamaci nebyl přijat. Byl přijat "do opravy" pro vyjádření servisního střediska, zda-li má mechanické poškození vliv na níže uvedené závazdy. Dnes, 15.5.2019 jsem se ptala prostčednictvím on-line formuláře, jestli se již servisní středisko vyjádřilo. Odpověď "Reklamace byla zamítnuta servisním střediskem právě z důvodu mechanického poškození displeje. Placená oprava není bohužel možná, zařízení bude zasláno zpět neopravené." Mechanické poškození telefonu - cca 1cm prasklina předního čelního skla, nikoliv displeye. Reklamované závady: 1.) Zasekává se dotek (při práci s telefonem zamrzne obrazovka, dotek na obrazovce nefunguje, je nutné telefonu zamnknout a odemknout obrazovku pomocí bočního tlačítka a již funguje)
2.) Samovolně se otevírají a zavírají aplikace ve zprávách sám piše (při práci s telefonem najednou telefon začne sám vyťukávat písmena, či otvírat aplikace, jakoby se proplikávat, tak, jako kdyby byl ovládán pernamentním dotekem v dolní části displeye)
3.) Nefunguje odesílání sms, přijímání funguje, (několikát do týdně nejdou odesílat odchozí zprávy, příchozí jdou, i message jde, telefony jdou, data jdou, řešeno s apple podporou i operátorem - bez závady ze strany poskytovatele telefoních služeb) ,
4.) Sám se restartuje (samotným vrcholem těchto zkutečností jí již definitvní rezignace telefonu a jeho samovolný restart (i při plné kapacitě baterie)
Závady se projevují nepravidelně a často.
Ráda bych se zeptala na možnost, jak se bránit proti rozhonutí, nejsem žádný technik, ale logickou úvahou mi do hlavy nejde, jak by toto mohlo ovlivnit naprasklé sklíčko mimo dotekovou plochu, bez poškození displeye např. co se týče odesílání sms. Část těchto vad jsem se pokusila i zdokumentovat právě pro případ, že by byl problém s reklamací.
Mobilní telefon iPhone 6 32GB Space Gray Sériové č. 356680080012981
Původně bych byla ráda za odstranění závad. Nyní se domnívám, že mám nárok na odstoupení od kupní smlouvy.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musela by v případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.