Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
19.2.2014 jsem na základě nabídky na webových stránkách objednávala balíčky látek, které byly popsané jako "designové látky vhodné pro patchwork". Látky jsem objednala, v popisku bylo dále uvedeno, že se jedná o bavlněné látky, designové (tedy opravdu prvotřídní zboží). Zboží jsem zaplatila 24.2 a čekala jsem týden, jak bylo napsáno - zboží bude odesláno do 5 prac. dnů od připsání platby na účet. Po několika telefonátech (měli prázdniny, bylo jich ve firmě málo, aby všechno odbavili atd.) zboží dorazilo, ale až 19.(!)5. Zčásti se jednalo o dekoračky jako od čalouníka, ty bavlněné nebyly, byly to kousky o rozměru např. 10x30cm. Zčásti byly bavlněné látky, ale vypadaly jako ze second handu natrhané povlečení. Se zásilkou jsem nebyla spokojená, proto jsem balík vrátila zpět. Celková hmotnost byla 7,825kg. Na webových stránkách společnosti je formulář k reklamaci, který jsem vyplnila, poslala jsem i e-mail, ale zatím se nic neděje - ani na e-mail nepřišla odpověď. Čekám tedy na odezvu a chci samozřejmě vrátit peníze, jedná se o 500,-Kč. Vposledku se jedná i o to, aby se v budoucnu někdo jiný nenapálil stejně jako já.
Prosila bych od uvedené společnosti vrátit peníze.
|
Tweet |
Vystupuje-li prodávající v rámci své podnikatelské činnosti a kupující obstarává zboží pro svou osobní potřebu, uplatní se zvláštní ustanovení o ochraně spotřebitele. V takovém případě prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Pokud tomu tak není, spotřebitel může požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Tímto způsobem by se postupovalo v případě reklamace, která musí být vyřízena do 30 dnů od jejího uplatnění, jinak má spořebitel právo na odstoupení od kupní smlouvy.
Pokud spotřebitelka naopak vyjádřila svou vůli odstoupit od kupní smlouvy, která byla uzavřena elektronicky, má právo na vrácení všech finančních prostředků včetně nákladů na dodání, a to nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Odstoupení je nutné odeslat nejpozději 14. den od převzetí zboží. Záleží tedy na projevené vůli spotřebitelky.
Paní Blanka Zemanová nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.