Společnost


Energie pro Tebe a.s.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#32768Podvodná smlouva - energetičtí šmejdi

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.05.2019, před 6 lety

Roman Sirůček

Znění stížnosti

Dobrý den,
mám velmi špatnou zkušenost s "náborem klientů" pro služby - dodávku energie = v popisovaném případě změna dodavatele plynu od ČEZu k firmě Energie pro Tebe a.s. Moje mamka, které bude letos 80 let, měla dne 27.11.2018 telefonát. Pán, který naučeným rychlým verbálním "atakem" vybízel moji mamku opakovaně k souhlasu na otázku: chcete levnější plyn? Má mamka pánovi opakovaně odpovídala, že změny dodavatelů energií vyřizuje její syn, tedy já a zavěsila. Pán ale volal opakovaně a do telefonu neodbytně stále dokola a dokola kladl otázku a nabádal moji mamku k souhlasu. Mamka pod tímto tlakem nakonec řekla ano na otázku: chtěla by jste levnější plyn? Tomuto rozhovoru nevěnovala pozornost, neboť se domnívala, že volal zástupce dodavatele plynu, u kterého měla smlouvu => u ČEZu.
Dne 4.4.2019 jsem dostal e-mail od Společnosti GasNet, s.r.o., je členem Innogy, abych si aktivoval účet do aplikace pro samoodečet spotřeby zemního plynu. Jelikož jsem o službu nežádal, zavolal jsem na GasNet. Pracovnice zákaznické linky mi sdělila, že o aktivaci služby požádala "třetí strana"!!
Zavolal jsem tedy na ČEZ, dodavatele plynu mé mamky a žádal vysvětlení. Pracovnice zákaznické linky mi sdělila, že odběrné místo na adrese mé mamky bylo u ČEZu zrušeno k 1.4.2019. O výpověď prý požádala firma, o které mi nemůže nic říct, nemám oprávnění kinformaci.
Od "náborového" telefonátu uběhly cca 4 měsíce. Mamka neobdržela žádné písemné informace, neobdržela návrh smlouvy, nevěděla jméno firmy dodavatel plynu.
Nezbývalo mi tedy, abych začal zjišťovat, co se vlastně stalo. Ve dnech 16. - 17.4.2019 jsem telefonoval od „čerta k ďáblu".
Zkoušel jsem několikrát volat na ČEZ, abych získal informaci o změně dodavatele plynu. Ačkoliv jsem nejprve situaci popsal, vždy jsem dostal stejnou informaci = pracovnice zákaznické linky není oprávněná mi poskytnout info, o jakou firmu se jedná, která mé mamce zrušila smlouvu u ČEZu.
Nakonec jsem uspěl u Innogy na zákaznické lince distribuce plynu, kde mi pracovnice vyhledala a prozradila změnu. (JEDINÝ SLUŠNÝ ČLOVĚK) Řekla mi, že se jedná o firmu Energie pro Tebe a.s.
Na netu jsem tedy hledal kontakt na fi. Energie pro tebe a na tel. čísle 775 035 794 mluvil s pánem, který je zástupcem firmy, ale odmítl se představit. Řekl, že moje mamka určitě smlouvu obdržela a pokud ne, tak jejich firma za to nemůže. Může za to pošta, za kterou oni neručí a nebo firma, která pro ně nábor v r.2018 dělala. Nahlásil mi firmu Česká aukční společnost a tel. číslo 775 686 007.
Paní, se kterou jsem mluvil mi řekla, že jsem se dovolal špatně. Volal jsem zpět pánovi na f.Energie pro tebe. On mi "prozradil", že došlo ke změně názvu firmy na Interní výběrové řízení s.r.o., ale tel. číslo je platné. Volal jsem zpět, paní mi změnu potvrdila, ale oznámila mi, že už to také neplatí, že firma se nyní jmenuje IT SPECIAL s.r.o. Byla to dle hlasu a akcentu stejná žena, se kterou jsem mluvil poprvé a představila se jako p. Jahodová.
Abych to tedy shrnul: dostal jsem od obou zástupců jmenovaných firem slib, že napraví chybu s neodeslanými dokumenty. Dále oba slíbili, že s dokumenty pošlou i ověření odeslaných dokumentů, že jejich firmy nepochybily.
Od telefonátu, "kdy mamka řekla ano", uplynulo 5 1/2 měsíce. od IT SPECIALIST s.r.o. a ani od ENERGIE PRO TEBE a.s. dokumenty nedorazily. Mamka tedy má prodlevu dvou splátek a firmy nereagují. Nemáme smlouvu, nemáme platební kalendář, nemáme číslo účtu kam posílat platby.
A TAK SE OBYČEJNÝ OBČAN TÁŽE!!! JAK JE MOŽNÉ, ŽE SE TOTO MŮŽE V TÉTO REPUBLICE STÁT!? JAK JE MOŽNÉ, ŽE JE DOVOLENO FIRMÁM TAKTO JEDNAT SE ZÁKAZNÍKY!?


Produkt

Energie pro tebe a.s.


Požadované řešení

Řešením vzniklé situace by byla omluva IT SPECIALIST s.r.o. a ENERGIE PRO TEBE a.s. Dále zrušení podvodné smlouvy a zpět vzetí k původnímu dodavateli energií, tj. k fi ČEZ. Tento úkon aby zařídila fi. IT SPECIALIST s.r.o. a ENERGIE PRO TEBE a.s.
Dále by bylo řešením vyjmutí z Živnostenského rejstříku a ukončení činnosti obou firem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.5.2019 09:04, před 6 lety

Smlouvu je možné sjednat v jakékoliv formě (např. prostřednictvím telefonického hovoru), neujednají-li si smluvní strany v závazku něco jiného nebo nestanoví-li formu zákon. Ze zákona neplyne povinnost, aby smlouva o dodávkách energií byla uzavřena písemně. Společnost však musí být schopna prokázat, že smlouva byla opravdu sjednána (například prostřednictvím záznamu telefonického hovoru).

Má-li spotřebitel pochybnosti o sjednání smluvního závazku, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o určení, zda právní vztah mezi zákazníkem a společností trvá nebo zanikl, a kdy se tak stalo (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).

Byla-li smlouva o dodávce energií uzavřena během telefonického hovoru, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy.

Informace o možnosti odstoupení, a podle našeho názoru i o možnosti výpovědi, patří mezi povinně poskytované informace, které musí dodavatel spotřebiteli před uzavřením smlouvy sjednávané po telefonu poskytnout. Pokud nebude spotřebitel o možnosti odstoupit od smlouvy informován během telefonického rozhovoru, ale až později, 14 denní lhůta pro odstoupení běží od doby, kdy poučení dostane. Nedostane-li tuto informaci vůbec, má spotřebitel možnost od smlouvy odstoupit do roka a čtrnácti dnů od uzavření smlouvy.

Jestliže již od uzavření smlouvy uplynulo více než čtrnáct dní, má spotřebitel možnost smlouvu bezplatně vypovědět ve lhůtě do patnáctého dne po zahájení dodávky elektřiny nebo plynu. Lhůta je zachována, je-li v jejím průběhu výpověď odeslána držiteli licence. Výpovědní doba je 15 dní a začne běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi. Byla-li výpověď společnosti zaslána nejpozději do patnáctého dne po zahájení dodávky energií, nemůže společnost žádat po spotřebiteli žádný poplatek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2019 05:20, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.