Počet nahlášených stížností: | 130 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 6 |
Žádám o kompenzaci za zpožděný let a tím pádem zkrácení dovolené o dva dny a újmu za narušení dovolené.
Koupili jsme si u Vás zájezd č. 12161817 do Turecka - hotel Horus Paradise Luxury Resort. Začátek dovolené byl stanoven na 5.5.2019. Po dvouhodinovém zpoždění letu, kdy jsme v letadle seděli 3 hodiny bez jídla a pití, jsme do hotelu po dvouhodinové cestě autobusem dorazili ve 4 hodiny ráno - tedy 6.5.2019. Další následující den jsme prospali a odpočívali po náročné cestě. Tím jsme přišli o další den dovolené.
Hotel Horus Paradise Luxury Resort - dovolená od 5.5.2019 do 12.5.2019
Žádám kompenzaci peněžní formou ve výši 2317 Kč, což je 10% z ceny zájezdu a myslím si, že adekvátní ke dvěma zničeným dnů z dovolené.
Děkuji za kladné vyřízení.
|
Tweet |
Spotřebitel by mohl zájezd úspěšně reklamovat, pokud by se podmínky zájezdu lišily od předem deklarovaných. Pořadatel odpovídá dle § 2542 občanského zákoníku spotřebiteli za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby. Při porušení povinnosti, za niž odpovídá, nahradí pořadatel zákazníkovi vedle škody na majetku také újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Frankfurtská tabulka slev je k dispozici k nahlédnutí na internetových stránkách www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.
Pokud však cestovní kancelář bude trvat na zamítnuté reklamaci, bude nutné se domáhat poskytnutí slevy ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady soudní cestou.
Pokud pořadatel reklamaci zájezdu zamítne, má spotřebitel rovněž možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.