Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U této společnosti jsem přes internet objednala následující zboží:
1) prošívaný polštářek 5 ks v celkové výši 345,- Kč
2) plyšový chlupatý povlak na polštářek růžovy 1 ks v celkové výši 69,- Kč
3) plyšový chlupatý povlak na polštářek béžový 2 ks v celkové výši 138,- Kč
Doprava u této objednávky činila (GEIS - kurýrní služba, na dobírku) 109,- Kč.
Po obdržení objednávky jsem ve lhůtě 14 dnů odstoupila od kupní smlouvy a společnosti jsem vrátila následující zboží:
1) plyšový chlupatý povlak na polštářek růžový 1 ks v celkové výši 69,- Kč
2) plyšový chlupatý povlak na polštářek béžový 2 ks v celkové výši 138,- Kč
Zbylé zboží jsem si nechala.
Společnost mi za zboží vrátila 207,- Kč.
Od společnosti jsem požadovala úhradu poštovného v plné výši nebo alespoň v poměrné části, které jsem zaplatila při převzetí objednávky.
Bylo mi však sděleno, že jsem vracela pouze část objednávky, proto nemůže být částka za poštovné proplacena (pokud bych vracela celou objednávku, byla by mi dle zákona vrácena celá částka, já jsem však vrátila pouze část objednávky).
Vrácení částky poštovného v celkové výši, kterou jsem zaplatila v objednávce, nebo alespoň v poměrné výši.
|
Tweet |
Obecně pokud spotřebitelka využila svého práva odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží a zboží bylo zasláno zpět prodávajícímu, je prodávající povinen vrátit spotřebitelce bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od spotřebitelky na základě smlouvy přijal a to včetně nákladů na dodání zboží. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud si tedy spotřebitelka vybrala dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebitelce pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží).
Nicméně v případě, že spotřebitelka odstoupila od kupní smlouvy pouze z části, měla by nárok na vrácení části zaplaceného poštovného pouze v případě, pokud by poštovné bez části zboží stálo méně. Pokud by se tedy výše poštovného úměrně zvedala s počtem koupeného zboží, spotřebitelka by měla nárok na částečné vrácení poštovného. V případě, že je poštovné neměnné s ohledem na množství zboží, spotřebitelka nárok na vrácení zboží nemá.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Jiránková,
jak jsme již uváděli v naší e-mailové komunikaci a jak zmiňuje dTest, jelikož jste vrátila jen část objednávky, nevzniká Vám tím nárok na vrácení finančních prostředků za poštovné.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Jakub Kalvoda
M&K Home textile s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.