Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 26. 3. 2018 jsem v prodejně Prior v Jihlavě zakoupila umyvadlo - čtverec za 105 Kč. V průběhu září - října jsem prodavačku informovala, že se z něho "vyštípl" vypadl malý kousek. Bohužel jsem nemohla najít účtenku o zakoupení a z karty prý se to nedá zjistit. Během vánoc jsem účtenku objevila, ale pro změnu jsem od počátku roku více času trávila u lékařů než vyřizováním maličkostí. Včera jsem navštívila prodejnu - záruční doba je 2 roky - a vedoucí úseku domácích potřeb mne sdělila, že umyvadlo bylo používané - což jsem potvrdila - neboť po zakoupení jsem v něm přepírala halenky a jiné drobné prádlo a po vypadnutí onoho kousku jsem ho používala na přenos prádla z pračky na balkon, kde stává na okenní římse než z něho vyndám prádlo a pověsím. Vedoucí mi sdělila, že je používané a že když na reklamaci trvám, tak sepíše protokol a hned ji zamítne. Odmítla poslat výrobci k posouzení. Nevím jak by se podařilo "vyštípnout" (její výraz) dírku aniž bych měla od zmíněné dírky praskliny či síť tzv. pavučin. Když tvrdila, že to je běžné. tak jsem paní vedoucí požádala ať mi to předvede na jiném místě, což odmítla.
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost nám zaslala následující vyjádření:
"Prověřili jsme oprávněnost reklamace plastového umyvadla v prodejně PRIOR Jihlava a sdělujeme Vám, toto stanovisko. Umyvadlo vykazovalo četné poškrábání z vnitřní strany, spodní strana – dno umyvadla byla znečištěné a výrazně poškrábané – evidentně četně užívané. Ohledáním poškozeného místa pracovnice zjistili, že lom – poškození dna je vedeno z vnější strany do strany vnitřní. Patrně se jedná o položení zatíženého umyvadla na plochu, jenž obsahovala malé pevné ostré části či nerovnosti, čímž vlastní vahou došlo k proražení dna nebo pád umyvadla z výšky na plochu dna.
Reklamaci zamítáme."
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vyjádření společnosti reagovat.
Nejsem šmudla, nenesla bych zašpinění umyvadlo jak uvádí pracovnice Prioru. Pracovnice jednala velmi arogantně. Chtěla jsem po ní ať nechá posoudit výrobcem. Vše odmítala a mluvila se mnou nehorázným způsobem. Ta stovka mne nevytrhne, zakoupila jsem nové.
UZAVŘÍT STÍŽNOST
Vzhledem k výše uvedenému vyjádření spotřebitele stížnost uzavíráme.