Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#32788"Nebyli jste doma zastiženi" + vykradená zásilka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
16.05.2019, před 6 lety

Veronika Uxová

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 13.5. jsem byla vyrozuměna prostřednictvím emailu, že mi bude tento den doručen balík do ruky s podacím číslem DR3668721662U. Po celodenním čekáním doma u zvonku jsem obdržela email viz. níže.

Vážený zákazníku,

dne 13.5.2019 jsme učinili pokus o doručení zásilky Balík Do ruky s podacím číslem DR3668721662U od odesílatele Lidl Česká republika v.o.s..
Doručovací pokus na adrese xxxxxx, 32300 Severní Předměstí nebyl úspěšný.

Rozhodla jsem se zavolat na poštu Brněnská 967/24, Plzeň, která měla balík doručovat. Tam mi paní s klidným srdcem sdělila, že je to naprosto normální. Balík prý zadá na opětovné doručení s tím, že bude doručen 14.5.2019. Dále mi bylo předán tel. kontakt na depo, které rozvoz zajišťuje. (tel.605 220 785)
Dne 14.5.2019 když jsem stále neobdržela informaci, kdy bude balík doručován, tak jsem v 10:45 volala na výše uvedený kontakt, kde mě paní informovala, že kurýr teprve přišel do práce a rozvážet začne nejdříve ve 13:00 a balík mi bude tento den doručen. Po této informaci jsem opět další den čekala doma na zásilku.
Dne 15.5.2019 jsem se po opětovném volání dovolala na Českou poštu Brněnská 967/24, kde mi bylo sděleno, že balík od pondělí 13.5.2019 na poště nemají a měl mi být již doručen.
15.5.2019 ve 12:30 jsem se dovolala na depo, které mělo nyní můj balík mít, abych zjistila, kde se můj balík nachází a kdy mi bude balík doručen. Paní, která na depu zvedá telefony mi velice arogantně řekla, že přeci nemá křišťálovou kouli, aby to věděla a dále se mnou velice arogantně a neochotně komunikovala. Takové jednání mi přijde velice hrubé a nevhodné. Chci se pouze informovat na službu za kterou bylo zaplaceno a která neproběhla.
16.5. po vyčerpávajících telefonátech s depem a Českou poštou mi byl doručen balík. Balík přišel v katastrofálním stavu, oblepen pofidérně izolepou. Kurýr přicházel se slovy, že je to divné, že zásilka má vážit 7kg, ale je nějaká lehká. Po nahlédnutí do balíku jsem zjistili, že balík byl vykraden a chybí zde stan 1190,-. Zásilku jsme nepřevzali.
Balík do ruky obsahoval stan a vybavení na hory na plánovaný výlet, který se kvůli závažnému pochybení České pošty neuskutečnil. Balík byl objednán s dostatečným předstihem, aby došel a já mohla dané vybavení využít. Ovšem nikdo nepočítal s tím, že česká pošta bude balík neúspěšně doručovat čtyři po sobě jdoucích dni a nakonec ho doručí poškozený a vykradený.
Bohužel se tento případ opakoval již nesčetněkrát. Na výše uvedené doručovací adrese bydlí má matka v invalidním důchodu, která svůj čas tráví převážně doma. Proto veškeré doručování a dopisů směřujeme na její jméno a adresu. Na poště na Vinicích, Brněnská 967/24, Plzeň je ve zvyku bez zazvonění či jakéhokoliv upozornění hodit do schránky lísteček: "Nebyli jste doma zastiženi, vyzvedněte na poště."


Předem děkuji za vyřízení,

Veronika Uxová


Požadované řešení

Z důvodu lenosti, lajdáctví a laxního přístupu zaměstnanců České pošty žádám vyřešení a vyvození důsledků z dané výše uvedené situace. Není možné takové jednání dále tolerovat a mávnout nad tím rukou. Česká pošta je placená za služby, které nejsou následně vykonány. Pravděpodobně se i zaměstnanci České pošty obohacují na zásilkách důvěřivých spotřebitelů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.5.2019 16:06, před 6 lety

Podle čl. 43 odst. 2 Poštovních podmínek České pošty, s.p. má zákazník možnost uplatnit reklamaci poštovních služeb na kterékoli pobočce České pošty. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.

Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.

Pokud Česká pošta eviduje podání zásilky, odpovídá samozřejmě za její ztrátu, poškození a také dokonce za úbytek jejího obsahu do výše uvedené ceny zásilky. U poškozené zásilky je oprávněný k podání reklamace vždy její adresát, avšak u nedodané zásilky je to naopak její odesílatel, který disponuje potvrzením o jejím podání – tedy podacím lístkem.“

Pokud přijde zásilka, jejíž vnější obal jeví známky poškození, nesmíme ji převzít, jinak by další reklamace nebyla úspěšná. Zjistíme-li poškození až po rozbalení, je třeba zásilku reklamovat u kterékoliv pobočky České pošty nejpozději do dvou pracovních dnů od převzetí.

Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.