Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
bohužel mi stále chybí vyúčtování za minulý rok a navíc došlo k navýšení záloh bez pořádného vysvětlení.
Na infolinku se nedá dovolat a na emailový kontakt nikdo nereaguje. Již se začínám obávat, jestli se skutečně jedná o seriozního dodavatele, jak se prezentují.
Horst Fritsch
Dodávky plynu
Kontakt od dodavatele a zaslání vyúčtování
|
Tweet |
Stanovení výše záloh u dodavatelů energií má svoje pravidla, které by měla být ze strany dodavatele dodržována. V ustanovení § 11a odst. 9 zákona č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon), je stanoveno: "Uplatňuje-li držitel licence na obchod s elektřinou, obchod s plynem, výrobu elektřiny, výrobu plynu nebo dodavatel tepelné energie zálohové platby na dodávku elektřiny, plynu nebo tepelné energie, stanoví zálohové platby nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby elektřiny, plynu nebo tepelné energie v následujícím zúčtovacím období."
Z výše uvedeného vyplývá, že má dodavatel povinnost brát v potaz důvodně předpokládanou spotřebu energie, která zpravidla vychází ze spotřeby za předchozí srovnatelné období.
Vyúčtování spotřeby plynu a elektřiny se obvykle provádí jednou ročně, není-li dohodnuté jiné vyúčtovací období, jak vyplývá z ustanovení § 15 odst. 1 vyhlášky č. 70/2016 Sb., o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích.
Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Dobrý den pane Svoboda,
dle informací ze systému vidím, že Váš email, který jste zasílal 15.5.2019 kolegyně začala zpracovávat 17.5.2019. Ten den Bylo vystaveno vyúčtování, které bylo odesláno poštou. Vaše vyúčtování je splatné 31.5.2019 a bude Vám zasláno složenkou na adresu odběrného místa.
Doufáme, že nyní vše v pořádku.
S pozdravem,
Stabil Energy s. r. o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Došlo k zaslání vyúčtování.