Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
obracím se na vás ohledně dotazu na výpověď smlouvy ve fitcentru. Bohužel se jedná o automaticky prodlužovaný kontrakt, který se obnovuje vždy na celý kalendářní rok. Nepřijde mi normální, aby k prodloužení došlo bez předchozího upozornění, když se navíc platba strhává měsíčně. Chápu, že společnost může automaticky prodloužit kontrakt, nicméně mi nepřijde úplně ok nezeptat se, zdali nechce zákazník podat výpověď a služby dále neodebírat. Ze zkušenosti vím, že bývá dobrým zvykem zákazníka informovat, např mobilní operátoři mají tuto povinnost pokud vím.
Nerad bych se uchyloval k mimořádné výpovědi, kterou může fitcentrum podat pokud nezaplatím dva měsíce po sobě, nicméně pokud to nepůjde jinak, další rok už platit nehodlám.
Prosím Vás proto o radu, jak tuto záležitost v klidu vyřešit. Můj známý se nechal odbýt a platí proto smlouvu dál a zbytečně.
Členství ve fitcentru, hrazené měsíčně.
Ukončení smlouvy a přestat platit za služby, které již dle nemám zájem odebírat a poslední měsíce již ani neodebírám.
Zatím jsem poslal do společnosti email s dotazem na to jak vše vyřešit v poklidu.
|
Tweet |
Společnost má povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.