Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 27. 2. 2019 jsem si objednala přes internetový e-shop www.facer.cz 2 ks zboží v hodnotě 838,80 Kč, následně mi došlo potvrzení objednávky pod číslem 6598 a dále mi došla proforma faktury č. 1-2019-0362. Jelikož jsem zvolila formu úhrady bankovním převodem, protože jiná možnost v nabídce nebyla (jinak bych zvolila platbu při převzetí), převod jsem provedla na účet č. 2201546738/2010 a dne 3. 4. 2019 mi přišlo na e-mail potvrzení o zaplacení s číslem faktury 2019-0221. Žádné zboží mi dosud poštovní cestou nedorazilo, marně jsem se několikrát snažila e-shop kontaktovat přes e-mail a přes jejich formulář v e-shopu, ale vždy bez reakce. Navíc jakýkoli mnou zaslaný e-mail se mi vždy vrátí s označením jako nedoručitelný. Žádný telefonický kontakt jsem nikde nenašla. Alespoň na faktuře byl uveden další název, a to Shadow Esthetics s.r.o. Bohužel stránky e-shopu www.facer.cz jsou často mimo provoz, jak jsem zjistila při průběžné kontrole a snaze najít nějaký kontakt, dopátrat se nějakých informací atp. Jsem velmi zklamaná, stejné zboží jsem nikde nenašla a zboží mělo být jako dárek pro blízkou osobu. Byla jsem smířená s dlouhou dodací lhůtou, ale že zboží nedorazí vůbec, to mne velmi mrzí. Vůbec jim nevěřím a požaduji vrácení celé částky, kterou jsem uhradila na výše uvedený účet z faktury.
Pletená pánská kšiltovka, aroma difuzér.
Vracené celé částky na můj bankovní účet, protože e-shop je zcela nedůvěryhodný, jak podrobně popisuji.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.