Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,
dne 16.4.2019 jsem byl s kamarádem v Pražské pobočce AAA Auto na prohlídce vozu Audi A5 3.2 FSI ročník 2008 s 179 7xx najetými kilometry.
Auto se zdálo v pořádku při obhlídce, tak jsem souhlasil se zkušební jízdou, kde bylo potřeba auto nahodit externí baterií, což prodejce obhájil tím, že je pouze vybitá po zimě. Při zkušební jízdě vše proběhlo jak mělo.
Dále jsem se ptal prodejce, zda mi může sdělit všechny informace o automobilu, co mají od svého automechanika. Sdělil, že je tam nějaký běžný únik oleje, prasklý chrom někde, poškrábané někde. Nic vážného.
Proto jsem se ten samý den rozhodl sepsat smlouvu, že si auto koupím.
Auto jsem doplatil po Velikonocích 23.4.2019 a přišel si vyzvednout ten samý den odpoledne. Opět se stejným kamarádem. Slečnou na recepci mi bylo řečeno, že si mám počkat, podepíše se smlouva, předají se klíčky a mohu odjet. Po předání klíčů jsem byl doveden k autu, kde jsem si ho ještě jednou obešel a vše bylo v pořádku.
Po nasednutí do vozu a odjezdu opět nefungovala baterie a auto muselo být nahozeno externí baterií (stále jsem ujištěn, že autobaterie je pouze slabá). Po startu vozu zjišťuji, že svítí kontrolka EPC a auto hlásí, že nefunguje pravý přední xenon. Hlásím prodejci a ten ujišťuje, že to je pouze danou slabou baterií, že když auto projedu, tak to vše určitě bude v pořádku. V případě trvajícího problému se mám obrátit na reklamace.
S autem jsem tedy zamířil k benzínce, kde jsem natankoval a auto jel lehce projet. Po ujetí ani ne 50km se auto začalo velmi cukat a nešlo pořádně zatáčet. Proto jsem se ihned vrátil do AAA chybu hlásit. Po chvilce zjišťování mi bylo řečeno, že mi akorát došla kapalina v servu, že to jsem si měl zkontrolovat. Byla mi dolita zdarma a odjel jsem. V případě trvajícího problému se mám obrátit na reklamace.
Po dojetí domu stále svítí EPC a nejde xenon.
25.4.2019 jsem se rozhodl auto nechat převést na sebe. Do té doby jsem v autě nejel. Ráno jsem se pokoušel nastartovat ale marně. Volal jsem tedy do AAA, co dělat a bylo mi řečeno, že pokud chci auto reklamovat, tak na něm nesmím provést žádné změny. Ať mi auto nastartují startovacími kabely a autem dojedu. Ale s největší pravděpodobností jezdit nemusím, protože autobaterie a xenon jsou spotřební zboží a reklamace mi uznána nebude.
Proto jsem zašel do nejbližšího autoservisu Jíša, kde jsem se dohodl na nastartování auta kabely, převezení k nim a následné výměně autobaterie a xenonu. A případně udělají diagnostiku a podívají se na servo.
Cestou do servisu při výjezdu z podzemní garáže jsem auto lehce odřel, protože znovu došla servo kapalina při výjezdu z vrat. Skvěle.
26.4.2019 mi volá pan ze servisu Jíša, kde mi říká, že vyměnili autobaterii, ale zjistili, že únik motorové a servo kapaliny je natolik velký, že auto není pojízdné na větší vzdálenosti. Nabídli mi opravu, kde únik motorového oleje je hodně práce a těsnění za tisíc korun. Servo kapalina je také pouze těsnění, ale nevyrábí se jako náhradní díl. Pouze celé řízení serva a to je 40 tisíc a k tomu práce. Xenon zatím neměnili kdybych chtěl na reklamaci.
Odmítám nabídku s tím, že budu řešit reklamací vozidla u AAA. Pouze si nechávám k faktuře sepsat objevené chyby.
28.4.2019 (neděle) jsem s automobilem dojel do AAA. Zde sepisujeme reklamační smlouvu i na základě "posudku" od servisu Jíša (který si ofotili), ale auto převzít nechtějí, protože není přítomen nikdo z reklamací. Při sepisování smlouvy zjišťujeme, že automobil měl v servisu Jíša 179 762 najetých kilometrů, při podpisu reklamační smlouvy 179 777, ale ve smlouvě při koupi bylo uvedeno 179 785. Auto mám přivézt v týdnu.
2.5.2019 jsem auto dovezl. Původní reklamační smlouva již byla zamítnuta, protože jsem se nedostavil s vozem. Sepisujeme novou, daleko méně popisnou ("nefunkční servo+ xenon výbojka" je celý popis). Procházíme podrobněji vše, co jsem podepsal a u řízení opravdu není uveden únik kapalin. Pouze vůle a zvýšená hlučnost. Únik oleje je uveden u "motor, palivový systém, turbodmychadlo" a únik provozních kapalin u "převodovka". Dostávám novou reklamační smlouvu, kde bylo uvedeno, že jsme se dohodli na 60 dnech na vyřízení (což nebyla pravda), upozorňuji na to a je to přeškrtnuto s razítkem a podpisem.
Dnes 20.5.2019 jsem převzal dopis ve kterém stojí "Kupující byl při koupi seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasil. Předmětem reklamace nejsou vady, za níž prodávající odpovídá, a proto prodávající reklamaci zamítá. Přesto prodávající nabízí kupujícímu jako určitý projev dobré vůle finanční částku ve výši 5.000Kč. Tato částka může být v případě zájmu zaslána na bankovní účet po podepsání dohody o narovnání na pobočce AAA Auto Čimice, nabídka je platná do 29.5.2019.".
Problém mám tedy retrospektivně s tím, že mi nebyl plně sdělen technický stav vozidla, ač jsem se na něj dotazoval před koupí. Jinak bych danou smlouvu nepodepsal. Bylo mi lháno, že autobaterie je pouze slabá a že EPC zhasne a xenon se rozsvítí až autobaterii dobiji. (toto vše jsem hlásil ještě před vyjetím z areálu)
A nakonec že v automobilu uniká servo olej takovým způsobem, že během dvou dní dvakrát skoro dojde, oprava stojí 40 tisíc bez práce, protože se mění celá součástka řízení. A bez opravy je tedy auto v podstatě nepojízdné.
A nakonec že se mnou uzavřeli smlouvu, kde neodpovídá počet ujetých kilometrů vozu.
Mockrát Vám děkuji za pomoc s tím, co jsou má práva nebo jak postupovat dále.
Audi A5 3.2 FSI 2008
Byl jsem ochoten si nechat vůz a ten opravit nebo vyměnit za jiný (odpovídající) v rámci reklamace, ještě když jsem zaplatil "Doplňkový zákaznický servis", ale nyní bych raději odstoupil od smlouvy a nechal si vrátit peníze.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit reklamaci v kterékoli provozovně prodávajícího, případně i v sídle nebo místě jeho podnikání, přičemž v provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace. Prodávající je dle § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Pokud podnikatel nepřijme reklamaci nebo nevydá výše popsané dokumenty, dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, které je přiléhající konkrétní vadě, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí spotřebitel na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že spotřebitel o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Hrnčíři,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.