Počet nahlášených stížností: | 62 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den:
Koupil jsem si auto škoda rapid v dubnu roku 2016.Při první servisní kontrole která proběhla po ujetí cca 24 000 km jsem zjistil ,že na zadních brzdových kotoučích se mi tvoří po obvodě rýhy cca 2-3 mm hluboké.Tuto závadu jsem reklamoval ,ale bylo mi sděleno v autorizovaném servisu škoda Karireál Třinec,že musím používat za jízdy sem tam ruční brzdu a rýhy zmizí.Dal jsem na doporučení servisního technika p.R. (jméno viz referenční údaje).Samozřejmě že se nic nezměnilo .Při drué servisní prohlídce v dubnu letošního roku jsem opět reklamoval tuto závadu.Bylo mi přislíbeno že kotouče nafotí a pošlou do škodovky.Vyjádření přišlo následně od p.Mgr. O. K. (viz ref. údaje)
že se nejedná o výrobní vadu ,proto nelze realizovat výměnu brzdových kotoučů v rámci záruky vozu.
Škoda Rapid TMBAB6NH7G4026839
Provést výměnu zadních brzdových kotoučů v rámci záruky vozu.
|
Tweet |
Nejprve je třeba odlišit zákonnou a smluvní záruku.
Zákonná záruka je upravena § 2165 zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dle kterého je kupující oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Takovéto vady se řídí úpravou občanského zákoníku a prodávající odpovědnost za vady nemůže nad rámec zákona omezit.
Někteří prodejci nad rámec zákonné záruky nabízejí i záruku smluvní. Typicky jde o prodloužení záruky nad rámec 24 měsíců zákonné záruky. V době po uplynutí 24 měsíců je rozhodné, co je ve smlouvě o prodloužené záruce sjednáno. V prodloužené (smluvní) záruce mohou být např. vyloučeny konkrétní díly nebo vady, záleží tedy na konkrétní smlouvě, na co vše se záruka vztahuje a na co nikoliv.
Pokud prodávající uvádí, že se nejedná o výrobní vadu a spotřebitel se domnívá že ano, je možné nechat charakter vady posoudit znalcem v oboru. Seznam soudních znalců je k nalezení zde: https://www.dtest.cz/soudni-znalci případně na portálu www.justice.cz
Pokud by z posudku vyplynulo, že se jedná o vadu, za kterou společnost odpovídá, měl by spotřebitel na plnění trvat. Náklady znaleckého posudku v takovém případě nese prodávající.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.