Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Boty byly zakoupeny dne 02.11.2018 v Jihlavě v obchodu Street Shoes (City park Jihlava, Hradební 1, 586 01 Jihlava). Fyzicky byly nošeny od března roku 2019. Během jednoho měsíce došlo ke ztrátě barvy v zadní části boty, dále k počínajícímu rozlepování obou bot a na levé botě je rozšklebený šev. Dne 27.04.2019 jsem boty reklamoval na té samé prodejně, s tím že boty chci opravit nebo vrátit peníze. Reklamační řízení bylo zahájeno a vyřízeno dne 20.05.2019. Výsledek reklamace bylo zamítnutí reklamace. Důvod mechanické poškození - přešlapávání paty při nazouvání. S tímto verdiktem jsem nesouhlasil, jelikož stejné boty jsem už vlastnil a u těchto se tato vada neobjevila. Nicméně mi bylo řečeno, že neumím chodit, že šlapu na paty bot, poté že v nich řídím a že toto poškození nastalo při řízení. Během reklamace jsem se odkazoval na občanský zákoník, kde je napsáno, že mám právo do 6 měsíců odstoupit od smlouvy, jelikož vada tam musela být už při prodeji obuvy a požadoval jsem vrácení peněz. Tuto větu paní vedoucí slyšela poprvé v životě. Poté jsem se obrátil na poradnu dTestu, kde mi bylo řečeno, že mám tedy požadovat od prodejce znalecký posudek, který je prodejce udajně povinný udělat do 6 měsíců od koupi. Toto paní vedoucí také odmítla, že žádná taková povinnost není. Boty jsem tedy vzal, s tím že se obrátím na ČOI. Nechal jsem si na reklamační protokol napsat, že s výsledkem reklamace nesouhlasím a ten následně podepsat od paní vedoucí. V tuto chvíli se obracím na Vás.
Mustang pánské 952-232.1 velikost 43
Požadované řešení - vrácení peněz, kvalitní boty za 1.590,-, si představuji jinak.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla (jedná se tedy o otočení důkazního břemene, spotřebitel ale nemá automaticky právo od smlouvy odstoupit).
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud prodávající neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit prodávajícímu pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.