Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
stále mi chybí vyúčtování za minulé zúčtovací období. Navýšení záloh bez předchozího souhlasu. Na infolinku nikdo nereaguje. Odpověď na e-mail jsme sice obdrželi, ale výsledek žádný. Tato společnost se nejeví jako regulérní.
Prosím o reakci, děkuji Laubová Lenka
Dodávka plynu a elektřiny
Zaslání vyúčtování a přeplatku
|
Tweet |
Stanovení výše záloh u dodavatelů energií má svoje pravidla, které by měla být ze strany dodavatele dodržována. V ustanovení § 11a odst. 9 zákona č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon), je stanoveno: "Uplatňuje-li držitel licence na obchod s elektřinou, obchod s plynem, výrobu elektřiny, výrobu plynu nebo dodavatel tepelné energie zálohové platby na dodávku elektřiny, plynu nebo tepelné energie, stanoví zálohové platby nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby elektřiny, plynu nebo tepelné energie v následujícím zúčtovacím období."
Z výše uvedeného vyplývá, že má dodavatel povinnost brát v potaz důvodně předpokládanou spotřebu energie, která zpravidla vychází ze spotřeby za předchozí srovnatelné období.
Vyúčtování spotřeby plynu a elektřiny se obvykle provádí jednou ročně, není-li dohodnuté jiné vyúčtovací období, jak vyplývá z ustanovení § 15 odst. 1 vyhlášky č. 70/2016 Sb., o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích.
Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Dobrý den paní Laubová,
děkujeme Vám za zanechání zprávy. Po kontrole Vašeho odběrného místa v systému vidím, že Váš email, který jste psala 3.5.2019 kolegyně 6.5 předala na fakturační oddělení, kde Váš požadavek zpracují a vystaví Vám vyúčtování za elektřinu a zemní plyn. Standardní doba reklamací je 30 dní.
Prosím Vás o strpení, Váš požadavek bude vyřešen brzy.
S pozdravem
Stabil Energy s. r. o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, vyúčtování bylo ze strany Stabil Energy dodáno. Na vyúčtování za odběr plynu je velký přeplatek, který měl být splatný k 7.6.2019. K dnešnímu dni přeplatek nebyl vyplacen. Nedoplatek za odběr elektrické energie z naší strany byl uhrazen ihned. Na infolinku není možné se dovolat. Email bez reakce...
Prosíme o vyjádření společnost, kdy bude přeplatek vrácen na účet. Již je to měsíc po splatnosti.
Děkuji
Nebyl-li přeplatek z vyúčtování vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den, dle informací ze systému vidím, že jste zasílali email, na který Vám byl s omluvou odpovězeno. Váš přeplatek bude odeslán v co nejbližším termínu, jedná se o pochybení lidského faktoru, Ještě jednou se Vám omlouváme.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.