Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v prosinci roku 2013 jsem si objednal u VIPnábytku postel Africa, kterou mi přivezli v dubnu 2014. Když jsem ji rozbalil, zjistil jsem, že postel není v odpovídající kvalitě. Postel měla tyto vady:
-koroze rámu a noh postele,
-odlupování barvy na nohách postele,
-odřené nohy postele, rošt a rám čela postele,
-poškrábaná kůže,
-viditelné známky opotřebení na kůži (postel již musela být sestavena),
-špatné sešití kůže,
-chybějící návod k sestavení postele.
Všechny vady jsem vyfotil, postel zabalil a na své náklady poslal zpět na sklad do Prahy, jak mi poradila paní se kterou jsem mluvil po telefonu.
Reklamaci jsem řešil s paní z reklamačního oddělení, která mi napsala email s tím, že reklamace byla zamítnuta. V emailu psali, že dodané zboží je v obvyklé kvalitě a navíc, že došlo neodborným balením z mé strany k pokrčení koženého čalounění (já jsem nereklamoval pokrčení čalounění, ale výše uvedené vady).
Proto jsem zašel přímo do prodejny VIPnábytku (Vinohradská 43), kde obsluha prodejny souhlasila s tím, že zboží opravdu neodpovídá kvalitě a navrhla podat odvolání na zamítnutou reklamaci. Vyplnil jsem tedy znovu formulář o reklamaci zboží, kde jsem uvedl, že nesouhlasím s vyjádřením a žádám o přezkoumání postele.
Takto jsem postupoval třikrát s tím, že mi reklamaci vždy zamítli.
Postel AFRICA
Jelikož nesouhlasím s kvalitou zboží, jako požadované řešení navrhuji vrácení peněz.
Postel jsem poslal zpět v původním stavu, nesložil jsem ji, není tedy použitá.
|
Tweet |
Jestliže vady, které spotřebitel popisuje, byly přítomné na výrobku již v době převzetí, jedná se o rozpor s kupní s kupní smlouvou dle § 616 občanského zákoníku (zák. č. 40/1964). Dále platí, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Pokud v této lhůtě prodejce reklamaci zamítá, měl by spotřebiteli prokázat, že výrobek při převzetí vadný nebyl. Důkazní břemeno tedy nese prodávávající.
Dále je důležité si uvědomit, že smluvním partnerem spotřebitele je prodejce a ten také ponese případné náklady, jesliže si spotřebitel nechá vypracovat znalecký posudek ohledně existence vady a ten vyjde v jeho prospěch. Tento postup by byl dalším krokem k prokázání existence vady, pokud si společnost nadále bude trvat na svém stanovisku.
Společnost LevHeart Invest s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz.