Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
dnes, 21.5.2019 dopoledne, jsem byla nakupovat v Penny marketu v Karolince, na Vsetínské ulici.Když jsem do vozíku nakládala láhve vína Tramín červený a Irshai Oliver,které byly označeny žlutou cenovkou pro akční slevu,všimla jsem si, že je na cenovce drobným písmem uvedeno, že sleva skončila již před několika dny.( 13.5.-15.5.)To stejné bylo u velkého množství dalších položek ( pivo Kozel 2L, sýry, masné výrobky.... akce 13.5.-19.5.!!)Vedoucí prodejny nebyla přítomná a vedoucí směny( ?) nám sdělila, že slevy pokračují, i když je datum ukončení 15.5.,nebo 19.5.na cenovce u zboží. Prostě stále platí akční ceny, bez ohledu na datum skončení akce. Tak jim to přišlo " shora" a nemůžeme chtít, aby každý den měnili cedulky. Před pár měsíci, ve stejné prodejně, jsme si nevšimli, že je na žlutém štítku akce u vína nějaké datum ukončení akce a u pokladny jsme se nestačili divit, že máme platit o 200kč více. Prý jen nestačili před dvěma dny akční cenovku sundat.Jak se má tedy spotřebitel v cenách orientovat, když jednou datem ukončená akce dále poračuje a jednou ne? A nedochází tak ke klamání spotřebitele?
Seigová Naďa
Trvalé bydliště: Dr.Martínka 11, Ostrava-Hrabůvka
Mobil: 775 609 303
Jasné a čitelné označení akčních cen zboží s čitelným datem trvání akce.
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.