Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#32891Kontinuální problémy s doručováním - Praha 10 Kolovraty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.05.2019, před 6 lety

Roman Siegl

Znění stížnosti

Vážená paní / pane,

chtěl bych touto cestou poukázat na problém, který začal před dvěma měsíci a přetrvává - Česká Pošta v některých případech nedoručuje a v jiných případech doručuje se zpožděním v Praze 10 - Kolovratech.

Ohledně nedoručení: 17.5. jsem byl na poště Praha 10 / Kolovraty zjišťovat, proč se zpožďuje doručování. Při této příležitosti paní na přepážce zkontrolovala, co tam pro mě je. Byl tam doporučený dopis, cca 8-10 dní (datován 10.5., v případě potřeby mohu naskenovat a poslat). Během této doby nebyla do naší schránky doručena žádná výzva k převzetí doporučené zásilky. Navíc doporučený dopis byl již poslední výzvou z Pražské plynárenské ohledně výměny plynoměru - a ty předchozí výzvy, na které se doporučená zásilka odkazovala, jsme nedostali.

Ohledně zpoždění: při návštěvě pošty Kolovraty mě bylo sděleno, že doručování je z Uhříněvsi, pouze doporučené zásilky jsou následně uloženy v Kolovratech (viz předchozí odstavec). Téhož dne jsem proto byl na poště v Uhříněvsi. Tam mi bylo sděleno, že "nejsou doručovatelky". Důsledkem je jednak doručování v pozdním termínu - např. účty chodící pravidelně měsíčně poštou dostáváme s jedno- až dvou-týdenním zpožděním. Stejně tak pravidelná periodika. Navíc, jak se ukázalo v případě doporučené zásilky, která byla již výzvou na jakési předchozí žádosti, některé dopisy nedošly vůbec. To je problém obzvlášť z hlediska důležitých oficiálních dopisů (daně, banka, energie, ...), které ne všechny lze zařídit po emailu.

Prosil bych proto jednak o vysvětlení a hlavně pak o zjednání okamžité nápravy.

S pozdravem,
Roman Siegl


Požadované řešení

Žádám tímto o zjednání nápravy, konkrétně:
- zajistit doručování v Praze 10 - Kolovraty každý pracovní den
- zajistit doručení výzvy k převzetí doporučených zásilek
- ideálně navíc při doručení doporučených zásilek by se doručovatel/ka měl/a přesvědčit, zda je někdo doma (manželka některé dny doma je).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.5.2019 14:28, před 6 lety

Podnik je povinen se o doručení prokazatelně pokusit a následně o uložení zásilky informovat. Pokud tak neučiní, je možné podat reklamaci na kterékoli poště. Spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.

Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.