Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
obracím se na Vás s prosbou o pomoc v řešení tíživé situace. Již jsem se s tímto obracela na Finančního arbitra, nicméně mi přišla odpověď, že toto nespadá do jeho příslušnosti.
Česká pojišťovna odmítá poskytnout plnění z pojistné události 3136981413. Již dříve pojistné
plnění z této pojistné události poskytla, neboť nárok je evidentní, avšak nyní, kdy se pracovní
neschopnost začala jevit, jako dlouhodobější se již pojišťovně plnit nechce a tak si vymýšlí a vyhledává zástupné důvody proč neplnit. Přestože důvody pro neplnění jsou evidentním výmyslem za cílem poškodit klienta, pojišťovna dokonce požaduje
plnění zpět. Z oddělení likvidace se odvolávají na skutečnost, že v minulosti měl T. O. (jméno viz referenční údaje) úraz nohy, avšak tento s předmětem plnění "nárok na pojistné plnění v pracovní neschopnosti", prokazatelně nesouvisí. Dále se pak odvolávají také na
to, že se s onemocněním kyčle léčil již v minulosti. S bolestí spojenou s běžným opotřebením
kyčelního kloubu odpovídající věku a míře pohybu, pan T. O. sice navštívil lékaře, avšak
nedošlo k hospitalizaci, ani dlouhodobé pracovní neschopnosti a nejedné se o žádnou nemoc či
úraz. Česká pojišťovna pro vstup do pojištění požaduje uvést všechna onemocnění a úrazy
které vedly k pracovní neschopnosti, hospitalizaci apod. delší než 14 dní a to 10 let zpětně a to
také uvedl dle pravdy. Pan T. O. žádné informace nezamlčel ani se nepokoušel nikoho uvést v omyl.MUDr. L. (viz ref. údaje) sice potvrdil že byl pan T. O. na ambulanci, ale to jistě není důvod k tomu, aby pojišťovna odmítla plnění. Pokud má Česká pojišťovna zdravotní dotazník nevyhovují, není to problém klienta, ale jen a pouze České pojišťovny. Pojištěný T. O. má zcela prokazatelně nárok na pojistné plnění. Dlouhými průtahy a litaniemi ze strany pojišťovny se navíc jak on, tak celá rodina dostala do velmi nepříjemné situace, která má vážné důsledky a dopad na jejich život. Pojistná smlouva tedy plní zcela opačnou funkci než by správně měla.
Neplnění pojistné události ze životního pojištění Můj život PS číslo 3136981413.
Česká pojišťovna by měla uznat své pochybení a poskytnout plnění z pojistné události. Jejich jednání je nesprávné, tvrzení lživé a proklientsky nepřípustné. Nehledě na to, že se jedná o evidentní pokus, zda si to klient nechá líbit, což je i v rozporu se zákonem a slušným chováním.
|
Tweet |
Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny v pojistných podmínkách. V těchto podmínkách bývají zpravidla vymezeny výluky z pojištění, tedy případy, na které se pojištění nevztahuje. Bude tedy záležet, jaké výluky z pojištění byly mezi stranami sjednány v obchodních podmínkách (ne nutně ve vyplněném formuláři zdravotních záznamů).
V zamítnutí pojistného plnění by mělo být jasně zdůvodněno, proč se pojištění na tento konkrétní případ nevztahuje.
Nesouhlasí-li spotřebitelka s postupem pojišťovny, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost. Stížnosti se doručují na adresu pojistitele Česká pojišťovna a.s., P. O. BOX 305, 659 05 Brno a vyřizují se písemnou formou, pokud se strany nedohodnou jinak. Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitelka obrátit i na Českou národní banku, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.
Obecně je k mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) u pojištění příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.coi.cz, Email: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz.
Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
V případě, že by se jednalo o životní pojištění, k mimosoudnímu řešení sporů mezi spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou nebo obmyšleným) a pojišťovnou je příslušný finanční arbitr. Finančního arbitra lze kontaktovat na adrese: Kancelář finančního arbitra, Legerova 1581/69, 110 00 Praha 1. Více informací naleznete na www.financniarbitr.cz.
Průvodce podáním návrhu je možné vyhledat na následujících webových stránkách www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html. Finanční arbitr musí rozhodnout do 90 dnů od shromáždění všech podkladů nutných pro rozhodnutí. Tato lhůta může být maximálně prodloužena o dalších 90 dnů. Řízení není zpoplatněno, proto spolu s návrhem není třeba hradit žádný poplatek.
Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před finančním arbitrem je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Ze stížnosti není zřejmé z jakých důvodů Finanční arbitr dovozuje svou nepříslušnost ve sporu.
Spotřebitel má možnost obrátit se rovněž na soud.
Vážená paní Kubátová,
děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k prošetření celé záležitosti.
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, odešleme v co nejkratším možném termínu vyjádření účastníkům pojištění.
S pozdravem
Tým klientské spokojenosti
Česká pojišťovna a.s.
Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@ceskapojistovna.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Česká pojišťovna a.s., Tým klientské spokojenosti, P.O.Box 305, 659 05 Brno.
Dobry den,
Kontaktujte prosim primo Orlovou Zuzanu na uvedem mailu, ktera je zaroven pojistnikem na PS. Klientka z duvodu financni tisne, do ktere se vinou neplneni z PS nemela moznosti odeslat to sama (internet take neco stoji)
Dekuji Kubatova
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Klientce se nikdo neozval, jen zrusili pojistebi i jeji mamince.
Vážená paní Kubátová,
naše stanovisko bylo zasláno prostřednictvím České pošty s.p. dne 18. 6. 2019 k rukám pana T.O.
Korespondence nám nebyla vrácena jako nedoručitelná.
Nyní zašleme vyjádření opětovně.
S pozdravem
Tým klientské spokojenosti
Česká pojišťovna a.s.
Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@ceskapojistovna.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Česká pojišťovna a.s., Tým klientské spokojenosti, P.O.Box 305, 659 05 Brno.
Opět žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.