Společnost


Shoebox CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:65
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

20%
80%
Toto skore je založeno na 5 stížnostech.

#32896Zamítnutí reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 3 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.05.2019, před 6 lety

Kristýna Kelnerová

Znění stížnosti

Dobrý den,
27.2.2019 jsem si zakoupila boty značky Lacoste na pobočce Office Shoes ve Zlíně. Jedná se o tzv. módní obuv.
O dva měsíce později 25.4.2019 jsem obuv reklamovala - v zadní části boty se materiál roztrhl. Při sepisovani reklamace na prodejně mi bylo řečeno,že je jedno,jaký zvolím navrhovaný způsob reklamace, jelikož to v konečném důsledku na mně nezáleží.Tudíž jsem navrhla vrácení peněz z důvodu,že boty budou nejspíš vadný kus,pokud po dvou měsících občasného nošení mají závadu. Navíc do reklamacniho protokolu slečna na prodejně uvedla,že boty jeví známky nošení ve venkovním prostředí - velmi nečekané u obuvi určené ke krátkodobému nošení po místních komunikacích,jak je uvedeno v pravidlech správného užívání. Mimo to je v přiloženém letáčku k obuvi také napsané,že hlavní technologií výroby módní obuvi je lepení - čehož se má reklamace určitě netýkala - materiál je roztržený.

Reklamace byla vyřešena 17.5. 2019, obchod mě informoval 21.5.2019 s tím,že reklamace byla zamítnuta jako neoprávněná.

Důvody byly následující: opakované vyvijeni nepřiměřeného a neadekvátního mechanickeho tlaku na postiženou oblast. Nesprávné a nešetrné nazouvani obuvi. A také že obuv byla užívaná až do destrukce reklamovanych dílců.

Reklamovat jsem byla obuc ihned poté,co jsem vadu našla.

Dle mého názoru by životnost materiálu obuvi- a to i s označením módní - měla být mnohem delší.Pokud ne,tak mi měla být tato informace sdelena při prodeji,což nebyla.

Chtěla bych se zeptat,jaké jsou mé možnosti - jak se mohu bránit. Je očividné,že tato společnost má se zamitanim reklamací časté zkušenosti.Jejich vyjádření je velice obsáhlé a obsahuje mnoho nic neříkajících citací.

Předem děkuji


Produkt

Módní obuv Lacoste 4000029942


Požadované řešení

Výměna zboží
Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2019 10:36, před 6 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Hodí se ještě doplnit, že při výběru obuvi je žádoucí sledovat označení obuvi. Jedná-li se o "modní" nebo dokonce "vysoce modní" obuv, tak by měl být každý na pozoru. Při volbě této obuvi je třeba počítat s řadou omezení jak při užívání bot, tak hlavně při jejich reklamaci. Pokud si takovou obuv spotřebitelka vybere, má prodávající povinnost řádně informovat spotřebitelku o vlastnostech prodávaného výrobku, o způsobu použití a údržby výrobku a také o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, je prodávající povinen spotřebitelku s nimi seznámit. S ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly podány písemně.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.6.2019 13:37, před 6 lety

Dobrý den,
spotřebitel může uplatnit práva z odpovědnosti za vady, které se vyskytnou u spotřebního zboží v době 24 měsíců od jeho převzetí. Dle relevantní právní normy zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník se však odpovědnost za vady nevztahuje na běžné opotřebení zboží (výrobku) dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození zboží (výrobku) spotřebitelem dle § 2170 výše uvedené normy. Prodejce tedy neodpovídá za závady (poškození), které vznikly samotným zapříčiněním spotřebitele (tedy např. i užíváním výrobku v rozporu s pravidly správného užívání výrobku nebo dalším nešetrným užíváním již poškozeného zboží až do destrukce dílců/součástí), jako i v tomto případě.
Podstata reklamované závady ani vyjádření k zamítnutí reklamace se v žádném z bodů netýkalo údajného problému s lepením či výrobní technologie lepení, jak je uvedeno ve stížnosti.

Předmětná reklamace č. 4000029942 byla vyřízena řádně a včas, v souladu s relevantními technickými i zákonnými normami, zejména pak s ohledem na zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Děkujeme za pochopení a omlouváme se za případné vzniklé komplikace.
Shoebox CZ s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2019 16:51, před 6 lety

V případě, že reklamace byla zamítnuta a odůvodněna, ale spotřebitelka s tím nesouhlasí a vyřízení reklamace rozporovala, může svůj nesouhlas podložit také vlastním znaleckým posudkem. Jestliže se ukáže, že je obuv skutečně vadná, takže reklamace byla oprávněná, bude mít spotřebitelka dle § 1924 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, kromě nároku na vrácení peněz také nárok na uhrazení účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací, tedy i na úhradu znalečného.

Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2019 06:08, před 5 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.8.2019 22:45, před 5 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.