Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4.1.2019 mi ve dveřích zástupce společnosti Centrální výběrová řízení dost arogantně vysvětloval, že jsem nereagovala na dopis zaslaný před půl rokem, dle něhož bude probíhat nějaké změna v administraci za energie, po žádosti o nalezení tohoto dopisu a nahlédnutí na SIPO a smlouvy i energiím mi najednou seděl v obýváku a po jakési pochybené přednášce o úpravě ceny za energie, s tím, že se jedná o snížení administrativních poplatků, které si účtují outsourcingové firmy za zpracování, takže se pro mě nic nezmění, hlavně ne dodavatel, zůstane vše stejné, jen se mi sníží cena v celkovém vyúčtování jsem tedy podepsala "Předsmluvní informace" a souhlas GDPR do tabletu. Zástupce napsal špatně datum, ještě 16.1.2019 se stavil opravit. Stále jsem byla ujišťována, že veškeré změny budu moci odsouhlasit a podepsat já sama.
Velmi nemile mě překvapilo, když mi 18.1.2019 společnost Centrální výběrová řízení zaslala podklady, tj. Přihlášku k výběrovému řízení, s obsahem obchodních podmínek bych absolutně nemohla souhlasit (sankce, nemožnost zrušení), Souhlas se zprac. os. údajů a hlavně tedy Plnou moc.
Ke všem těmto dokumentům jsem poslala Odstoupení a žádala zrušení Plné moci. Jako odpověď přišly 21.2.2019 dva dopisy - Odstoupení od Přihlášky akceptujeme a Zrušení Plné moci nemá žádný právní účinek, neboť výběrové řízení již proběhlo.
11.2.2019 mi byly doručeny smlouvy na dodávky energií od společnosti Comfort Energy, dle proběhnutého výběrového řízení. K těmto jsem také zaslala Odstoupení, které nepřijali - "nelze odstoupit od smluv uzavřených v obchodních prostorách dodavatele. Pokud nesouhlasíte se sjednáním prostřednictvím CVŘ, doporučujeme se obrátit na CVŘ."
Proto jsem znovu poslala Odstoupení společnosti CVŘ, v dopisu popisuji jednotlivé kroky procesu sjednání Přihlášky k VŘ, také nesrovnalosti a můj nesouhlas, upozorňuji na nekalé praktiky a takto tedy neplatnou přihlášku. K tomu už nepřišla odpověď žádná.
Minulé týdny jsem věnovala telefonickému i osobnímu obcházení a hledání rad a konzultací, všude jsem slyšela jen "nejde, nelze", konzultovala jsem s právníkem z poradny i Úřadu práce, s Innogy, nynějším dodavatelem energií (my nemůžeme, nejde zrušit, vrátíte se k nám za tři roky a PAK postupujte tak a tak), byla jsem osobně na ERÚ (volejte na centrálu), volala i na ČOI - tam je potřeba vědět, že zprostředkovatele řeší ERÚ a dodavatele ČOI (snad pomůže dalším čtenářům). Všichni litovali, ale jednotně tvrdili, že smlouvy nelze zrušit, jedině ve lhůtě 14 dnů od podpisu, což jsem prošvihla.
Dle informací z médií, článků a diskusí na internetu i sociálních sítích je zřejmé, že k postupu společnosti Centrální výběrové řízení mají výhrady instituce i obyčejní lidé.
Tady v předchozích stížnostech vidím, že některé smlouvy zrušeny tedy byly a proto prosím o pomoc se zrušením i těchto mých. Dodavatele energií měnit nechci a postup společnosti Centrální výběrová řízení považuji za nekalý, podepsala jsem pod nátlakem a na základě lživých informací obch. zástupce této firmy. Děkuji Petra Borák
Centrální výběrová řízení, podepsání přihlášky k výběrovému řízení , podepsání plné moci do tabletu obchodního zástupce, korespondence bez odpovědi, nepřijetí odstoupení od smluv na energie.
Prosím o pomoc při odstoupení od smlouvy, uznání odvolání plné moci a smazání osobních údajů poskytnutým firmě Centrální výběrová řízení, při podepisování mi byly zatajeny důležité údaje, společnost prostřednictvím svých obchodních zástupců uvádí nepravdivé a neúplné informace, jedná se o nekalé praktiky.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, nebo uvádí nepravdivé údaje, mohou být naplněny znaky klamavého jednání/opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitelka by mohla namítat neplatnost přihlášky, neboť byla druhou stranou uvedena v omyl o rozhodující okolnosti (tvrzeno, že nejde o změnu dodavatele).
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí v tomto případě Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitelka o tomto svém právu nebyla poučena nebo neobdržela-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Pro úplnost uvádíme, že dozorovou činnost a mimosoudní řešení sporů vykonává, naopak než spotřebitelka uvádí, Česká obchodní inspekce u zprostředkovatelů a Energetický regulační úřad u držitelů licence (=dodavatelů).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (oddělení ADR). Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Nejzazší možností je zahájení soudního sporu.
Dobrý den, paní Borák,
přihláškou do výběrového řízení se naše společnost zavazuje, že pro zákazníka zcela zdarma realizuje výběrové řízení na cenově výhodnějšího dodavatele energií.
Zákazníkovi garantujeme, že nový dodavatel bude cenově výhodnější, než je jeho stávající. Když tato kritéria splníme, podle podmínek výběrového řízení, které zákazník obdržel, se nám zákazník zavazuje, že služby nového dodavatele využije. Zákazníkům, kterým nebyla nalezena výhodnější cenová nabídka než u jejich aktuálně stávajícího dodavatele, je odesílán dopis s informací, že jim společnost Centrální výběrová řízení nenalezla výhodnější nabídku, než kterou mají aktuálně, a to společně s doporučením setrvání u jejich stávajícího dodavatele.
Všechny podmínky výběrového řízení má od nás každý zákazník v písemné podobě. Pro zvýšení kvality služeb a ověření, že terénní pracovník předal klientovi jasné a srozumitelné informace, navíc každou přihlášku do výběrového řízení ověřujeme se zákazníkem následující pracovní den telefonicky tzv. verifikačním hovorem. V něm zákazníkovi znovu rekapitulujeme podmínky a proces výběrového řízení a ověřujeme, že jsou mu informace srozumitelné a se zařazením do výběrového řízení souhlasí.
Pokud chcete situaci řešit, stačí se obrátit na náš email podpora@cvras.cz, kde Vám kolegové poradí co a jak dále.
Jestli máte pocit, že jsme ve výše popsaném procesu pochybili, pošlete nám prosím na e-mailovou adresu ombudsman@cvras.cz číslo Vaší přihlášky a my ověříme postup sepsání přihlášky. Věříme, že se vše vyřeší k Vaší spokojenosti.
Věříme že vše vyřešíme k Vaší spokojenosti.
S pozdravem
Tým CVŘ
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.