Společnost


Česká aukční energetická s.r.o.

Počet nahlášených stížností:28
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#32904Podvodné jednání a neoprávněný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 6 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.05.2019, před 6 lety

iVA Trnková

Znění stížnosti

Telefonovala žena,že energetici u nás potřebují zkontrolovat hodiny a že k nám pošle technika.Ten chtěl po manželovi podepsat papíry ohledně dodávek energie.Vše ve spěchu.Posléze jsme zjistili,že to byl náborce Xenergií na přestup k jinému odběrateli.Vzápětí ještě týž den jsme žádali po telefonu smlouvu ihned zrušit.16.11.2018 nám bylo odesáno,že je smlouva ZAVČAS zrušena.Za pár týdnů telefon opět Xenergie nabídka.Odpovězeno,že nemáme zájem.Vzápětí nám opslali,že máme uzavřenou novou smlouvu.Opět ihned voláno a rušeno.10.1.2019 ZASE ODPOVĚĎ,ŽE SMLOUVA ZAVČAS ZRUŠENA.Na dotaz u Xenergií nám bylo sděleno,že obě smlouvy jsou v termínu zrušeny a není žádná aktivní.
Nyní po půl roce upomínka od České aukční energetické,s.r.o.,na zaplacení 3 630 kč poplatku.Opět dotaz na Xenergie,opět nám sdělili,že smlouva ani jedna nestihla ani být aktivní,že byly v termínu včasného zrušení vypovězeny.K žádnému převodu energ.ani nedošlo.Za prvé podvod už při prvním kontaktu Xenergií,aby se dostali k zákazníkovi a další podvodné vymáhání peněz od České a.e.,s.r.o..Jen otravují lidi,kteří nic nežádají,mluví záměrně zkresleně a Xenergie spolupracují s Českou aukční energetickou,s.r.o. a tím se obohacují.Již jsme zjistili,že i další lidi podvedli,stačilo jim i jen po telefonu.A všem pak časem ukládají placení smyšleného dluhu a straší právním vymáháním peněz.
Sepíši další elaborát pro deník Blesk.Věřím,že i tam budou reagovat,jestli ne zde.Díky.


Požadované řešení

Uznání podvodného jednání vůči nám jako zákazníkovi a i dalším stejně napáleným lidem.Zrušení údajného dluhu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.5.2019 22:13, před 6 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitelku seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitelka by mohla namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Pokud by strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na https://www.coi.cz/podatelna/

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitelka o tomto svém právu nebyla poučena nebo neobdržela-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc. Z uvedené stížnosti vyplývá, že spotřebitelka od smlouvy odstoupila řádně a včas.

Co se týče případné smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2019 19:52, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.